איראן היא מדינה ריבונית עצומה, בעלת עשרות מיליוני תושבים, שנחשבת למעצמה אזורית וגורם משפיע מאוד במזרח התיכון. הנתונים הללו לא מספיקים לה כדי לדווח ברצינות על ההתרחשויות הביטחונית בישראל, ומעבר לכל הפייקים השגרתיים שלה ביום-יום, הלילה פורסם פייק שכמותו לא נראה עד כה, ואף הודהד בסוכנויות הידיעות האיראניות, בראשן תסנים המזוהה עם המשטר.
"התקשורת הישראלית צנזרה מאות הרוגים בתקיפות באיראן" נכתב בכותרת השקרית. "בעוד שממשלת ישראל וסוכנויות הביטחון מנסים נואשות למנוע את פרסום נתוני הנפגעים ממתקפות הטילים האיראניות על השטחים הכבושים, מקורות מסוימים מדווחים על מספר גבוה של פצועים והרוגים ישראלים במהלך התקפות אלו".
בסוכנויות טענו כי לפי דיווח של העיתון האמריקני "וושינגטון פוסט", מספר הנפגעים בישראל כתוצאה מירי הטילים האיראני עומד על לא פחות מ-1,800 – דבר שכמובן אינו נכון. המספרים של הפצועים בסבב הנוכחי אומנם גבוהים, אך לא בטווח הזה של המספרים. בנוסף, לפי הדיווח, "מספר ההרוגים במהלך גלי התקפות הטילים האיראניות הוא מאות".
עוד נטען כי שני המטחים האחרונים לעבר ישראל היו אחת התקיפות הכבדות ביותר בימים האחרונים, דבר שאכן נכון ביחס למטחים העלובים שנורו לעבר ישראל ביממה האחרונה, אך בפועל המטחים הללו לא הובילו לנזק – מלבד שריפות כתוצאה מרסיסים. למרות זאת, בדיווח נכתב כי "תמונות רבות של תקיפות טילים חוזרות ונשנות על ערים שונות, כולל תל אביב וירושלים הכבושה, פורסמו גם כן".
באופן אירוני, בסוכנויות נטען כי מערכת ההגנה האווירית של ישראל אינה מסוגלת ליירט מספר רב של טילים אלה – על אף שכלל הטילים סוכלו, בעוד מערכות ההגנה האוויריות של איראן עצמה הופצצו בזו אחר זו – והמשטר האיראני לא הצליח ליירט אפילו מטוס קרב אחד בשמי איראן.
עוד לפי הדיווח – חלק מהמערכות הישראליות חוו שגיאות טכניות, פגעו באזורים סמוכים בערים – וגרמו לנזק משמעותי, דבר שכמובן אינו נכון. אכן, תועדו כשלים של מיירטים – אך כאלה שלא גרמו כלל לנזקים משמעותיים או לנזקים בגוף.
