דובר צה"ל פרסם היום (שלישי) תיעוד ובו נראות ספינות חיל הים מיירטות כלי טיס בלתי מאוישים ששוגרו מאיראן. מתחילת המבצע ספינת הטילים, אח״י עצמאות, מדגם סער 6 יירטה עד כה כ-20 כלי טיס בלתי מאוישים.
ספינות הטילים של חיל הים ממשיכות ליירט כלי טיס בלתי מאוישים שמשוגרים מאיראן לעבר שטח מדינת ישראל. ספינת הטילים, אח״י עצמאות, מדגם סער 6 יירטה עד כה כ-20 כלי טיס בלתי מאוישים.
סינק של סגן-אלוף א׳, מפקד ספינת טילים | קרדיט: דובר צה"ל
קולות קשר של מפקד אח״י עצמאות בתדריך ללוחמים | קרדיט: דובר צה"ל
בתוך כך, צה"ל ממשיך לכתוש בכל הכוח יעדים באיראן. במהלך חמשת הימים מאז החל המבצע, כוחותינו חיסלו עשרות מפקדים בכירים, ההנהגה הצבאית של איראן נסה על נפשה, ויכולתה להתקדם לעבר פיתוח הגרעין ספגה פגיעה משמעותית. "אם איראן תהיה גרעינית היא תהפוך את המזרח התיכון לבית קברות" אומרים בצבא.
עוד מדגישים כי ישראל נמצאת בעיצומו של המבצע, לא בסופו. ישראל, כך נראה, נחושה להגשים את מטרתה להשמיד את פרויקט הגרעין ואת תשתיות הטילים של איראן. בצה"ל, יש לומר, סבורים כי יצליחו להשיג את שתי המטרות – גם השמדת תוכנית הגרעין האיראנית וגם השמדת יכולות הטילים. צה"ל קידם את ההכנות בחודשים האחרונים באופן אינטנסיבי, והעיתוי לפעולה נבחר בקפידה – בזמן שהוא נכון אסטרטגית לאינטרסים של המדינה.
בנוסף, הלילה, בזכות מודיעין מדויק שהתקבל באגף המודיעין והזדמנות מבצעית ייחודית, מטוסי חיל האוויר חיסלו את עלי שאדמאני, רמטכ"ל המלחמה, המפקד הצבאי הבכיר בפיקוד והאיש המקורב ביותר למנהיג האיראני עלי חמינאי.
מלבד ההישגים ההיסטוריים של כוחותינו, בישראל ובעולם כולו ממתינים אם טראמפ וצבא ארה"ב יצטרפו למערכה. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ השיב הלילה בדרכו לוושינגטון לשאלות עיתונאים ומסר כי "אין לי חשק גדול למשא ומתן. אני מצפה ללא פחות מכניעה מוחלטת של איראן".
בנוסף, הכריז טראמפ כי הוא מעוניין ב"סיום אמיתי של בעיית הגרעין", והכחיש את הדיווחים: "לא פניתי לאיראן ל"שיחות שלום" בשום צורה או דרך – אם איראן רוצה לדבר היא יודעת איך להגיע אליי".
