הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) הודיעה היום (שלישי) כי לתקיפות האוויריות של ישראל על מתקן הגרעין בנתנז שבאיראן היו "השפעות ישירות" על האולמות התת-קרקעיים של הצנטריפוגות במתחם.
זוהי הפעם הראשונה שבה גוף הפיקוח של האו"ם מעריך פומבית את הנזק שנגרם לחלקים התת-קרקעיים של המתקן – הנחשב לאתר ההעשרה המרכזי של תוכנית הגרעין האיראנית.

"בהתבסס על ניתוח מתמשך של תמונות לוויין ברזולוציה גבוהה, שנאספו לאחר התקיפות ביום שישי, הסוכנות זיהתה אלמנטים נוספים המצביעים על השפעות ישירות על אולמות ההעשרה התת-קרקעיים בנתנז", נמסר.
לפי דיווחים קודמים, כבר נהרס חלקו העליון של האתר, כולל אולם ההעשרה שמעל הקרקע וציוד חשמלי חיוני להפעלת המתקן.
