accessibility-icon
share-icon
בתי הזיקוק בחיפה | קרדיט: קבוצת בז"ן
בתי הזיקוק בחיפה | קרדיט: קבוצת בז"ן

אחרי הפגיעה בבז"ן: משרד האנרגיה מבהיר – אין מחסור בדלק

שמואל קוגן

שמואל קוגן

כא סיון ה'תשפה (17.06.25)

0

like

0

dislike

אחרי הפגיעה בבתי הזיקוק: דוברות משרד האנרגיה והתשתיות מפרסמת היום הודעה ובה היא מדגישה כי אין מחסור בדלקים וגם לא צפוי להיות בעתיד הקרוב


אחרי הפגיעה בבתי הזיקוק וההודעה של חברת סונול כי היא תצמצם ואף תפסיק את אספקת הדלקים שלה: משרד האנרגיה והתשתיות פרסם היום (שלישי) הודעה ובה הוא מדגיש כי אין מחסור בדלקים וגם לא צפוי להיות בעתיד הקרוב.

בהודעה המלאה של דוברות משרד האנרגיה והתשתיות נכתב: "משרד האנרגיה והתשתיות מבקש להבהיר כי אין כל צפי למחסור בדלקים במשק. המשרד נערך מבעוד מועד ולישראל יש דלקים ומלאים ולא צפוי מחסור.

maximize-image
images-count1+
תחנת דלק, אילוסטרציה | צילום: ג'מל אוואד, פלאש 90

בפגישה שהתקיימה אמש בין גורמי המקצוע במינהל הדלק והגז לחברות הדלק, הובהר לחברות כי על אף הפגיעה בבז"ן, אין צפי לקושי באספקת הדלקים לחברות.

במשרד מקיימים הערכות מצב שוטפות ודואגים להמשך הרציפות התפקודית של משק הדלקים בישראל, זאת על מנת למנוע פגיעה בשרשרת האספקה".

maximize-image
images-count1+
בתי הזיקוק בחיפה, ארכיון | צילום: מאיר וקנין פלאש 90

כזכור, חברת סונול פרסמה מוקדם יותר היום הודעה, ובה נכתב כי בעקבות פגיעת טיל איראני במתקני החברה, אספקת הדלק תצומצם או תופסק לחלוטין.

במכתב נכתב כך: "כפי שבוודאי ידוע לכם, לצערנו, ובשל מתקפת הטילים מאיראן, הודיעה קבוצת בתי הזיקוק בע"מ (בז"ן) כי חלק מקווי צנרת ההולכה שלה נפגעו, כך שמטבע הדברים אספקת הדלקים לא תוכל להיות בקצב שהייתה עד כה בימי שגרה.

במצב דברים זה, ועקב הנסיבות הללו שאינן בשליטתנו, אנו נאלצים להודיעכם כי אנו נצמצם או נפסיק, לפי העניין, את אספקת הדלקים ללקוחותינו שעליהם אתם נמנים".

עקבו אחרינו גם ב-Google News