נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מיישר קו היום (שלישי) עם ההערכה הישראלית: "אני חושב שהאיראנים היו קרובים מאוד להחזיק בנשק גרעיני". כתבנו בן יניב הסביר כי הדברים האלה של טראמפ משמעותיים וצריכים לעודד אותנו מאוד – הם עומדים בניגוד להערכת המודיעין האמריקאי.
ראש מחלקת המודיעין הלאומי, טולסי גאבארד, העידה כי המודיעין האמריקאי "ממשיך להעריך שאיראן אינה בונה נשק גרעיני והמנהיג העליון חמינאי לא אישר תוכנית נשק גרעיני מאז השהייתה בשנת 2003". טראמפ למעשה אומר שלא אכפת לו, איראן הייתה "קרובה מאוד", ובכך הולך בקו אחיד עם נתניהו.
הנשיא טראמפ אמר את הדברים על גבי מטוס האייר פורס 1 בדרך לוושינגטון מפסגת ה-G7 בקנדה. בין היתר, מסר טראמפ כי "אין לי חשק גדול למשא ומתן. אני מצפה ללא פחות מכניעה מוחלטת של איראן". בנוסף לדברי הנשיא, "אנחנו לא מסתכלים על הפסקת אש – אנחנו מסתכלים על משהו טוב יותר".
