שעות ספורות לאחר שטראמפ שיגר אזהרה פומבית לתושבי טהרן להתפנות מהעיר באופן מיידי, ברשת CNN האמריקאית דווח הלילה (בין שני לשלישי) כי הנשיא הורה לחברי צוותו לנסות ולהיפגש עם גורמים איראנים בהקדם האפשרי.
לפי הדיווח, טראמפ פועל בדחיפות לקבוע האם טהרן רצינית בכוונתה לפנות לנתיב דיפלומטי כדי לפתור את הסכסוך עם ישראל. מאז שישראל שיגרה את גל התקיפות הראשון בשבוע שעבר, הנשיא האמריקאי חזר ואמר כי "איראן צריכה לבוא לשולחן ההסכם עם ארה"ב" – ובמקביל הנחה את צוותו לשמור על קווי תקשורת פתוחים עם גורמים איראנים ועם מתווכים רלוונטיים.

בנוסף לכך, במסגרת שיחות שקיים טראמפ עם מנהיגים אירופאים בפסגת ה־G7 בקנדה, הוא הבהיר כי מתקיימים דיונים להשגת הפסקת אש בין ישראל לאיראן – והביע רצון שגורמים אמריקאים יקיימו פגישה עם מקביליהם האיראנים כבר השבוע. גורם אמריקאי צוטט בכתבה ואמר כי "על אף שדבר לא נקבע, ישראל ואיראן נעות בכיוון הנכון".
למרות האיום הדרמטי ששיגר טראמפ, הוא ציין כי האיראנים כבר יצרו קשר דרך מתווכים. "אני חושב שאיראן נמצאת למעשה בשולחן המשא ומתן. הם רוצים להגיע להסכם", אמר, בטרם עזב את פסגת ה־G7 מוקדם מהמתוכנן על מנת לשוב לוושינגטון ולעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות.

עם זאת, טראמפ לא פירט מה יהיו צעדיו אם מאמצי התיווך ייכשלו – לרבות השאלה אם ארה"ב תצטרף לישראל בתקיפות צבאיות לשם פירוק מתקני הגרעין של איראן. מהבית הלבן נמסר כי "כוחות אמריקאים שומרים על עמדת הגנה, וזה לא השתנה". דובר הבית הלבן, אלכס פייפר, כתב ברשת X: "נגן על האינטרסים האמריקאים".
