accessibility-icon
share-icon
צפו בדיווח | צילום: חדשות 14

טראמפ מאיים על איראן: "כולם צריכים להתפנות מטהרן מיד"

אפרת ברינר

אפרת ברינר

כא סיון ה'תשפה (17.06.25)

35

48

like

7

dislike

רומז לבאות? נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ באיום מפורש על איראן: "כולם צריכים להתפנות מטהרן מיד" • הבית הלבן הדהד את האיום והודיע: טראמפ עוזב את פסגת ה-G7 בקנדה ויחזור לוושינגטון "כדי לעסוק בעניינים חשובים"


איום אמריקני חסר תקדים: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קרא הלילה (שני) לתושבי טהרן "להתפנות מיד", ברמיזה ברורה לתגובה צבאית אמריקנית אפשרית נגד איראן. הבית הלבן פרסם מחדש את דבריו – והבליט את האיום הדרמטי בצהוב. בנוסף, טראמפ עוזב את פסגת ה-G7 בקנדה ויחזור לוושינגטון "כדי לעסוק בעניינים חשובים".

בציוץ ברשת החברתית שלו "Truth social", כתב נשיא ארה"ב: "איראן הייתה צריכה לחתום על ה"עסקה" שאמרתי להם לחתום. איזו בושה, ובזבוז של חיי אדם. במילים פשוטות, לאיראן לא יכול להיות נשק גרעיני. אמרתי את זה שוב ושוב! כולם צריכים להתפנות מטהרן מיד!". הבית הלבן ציץ מחדש את הציוץ והדגיש את המשפט האחרון.

maximize-image
images-count2+
צילום: רויטרס

כתבנו המדיני תמיר מורג ציין כי "בזהירות המתבקשת, נראה שארה"ב נכנסת למערכה. פריסת הכוחות האמריקנית באזור יכולה להצביע על שארה"ב נערכת למתקפה איראנית על כוחותיה, מצד אחד, ומהצד השני להצטרפות למתקפה לצד ישראל".

צפו בדווח של כתבנו המדיני תמיר מורג

מיד לאחר הודעת האיום בבית הלבן הודיעו כי הנשיא עוזב את פסגת ה-G7 מוקדם מהצפוי וחוזר לוושינגטון הבירה "בגלל מה שקורה במזרח התיכון – הנשיא טראמפ יעזוב הערב לאחר ארוחת ערב עם ראשי מדינות". במקביל בפוקס ניו דווח כי הנשיא הורה למועצה לביטחון לאומי להיות בכוננות בחדר המצב.

צפו בדיווח של שליחת חדשות 14 לארה"ב ליבי אלון

מוקדם יותר היום שר ההגנה האמריקני פיט הגסת' הודיע על פריסה של יכולות צבאיות באזור: "במהלך סוף השבוע הנחיתי את פריסתן של יכולות נוספות באזור האחריות של הפיקוד המרכזי של ארצות הברית. הגנה על כוחות ארה"ב היא בראש סדר העדיפויות שלנו, ופריסות אלו נועדו לשפר את עמדתנו ההגנתית באזור", כתב ברשת X.

maximize-image
images-count2+
שר ההגנה האמריקני, פיט הגסת' | צילום: שאטרסטוק

הסנאטור הבכיר והמקורב לנשיא טראמפ, לינדזי גראהם פרסם ברשת X: "אף אחד לא יכול לומר שהנשיא דונלד טראמפ לא ניסה להשיג שלום בנוגע לאוקראינה-רוסיה ולישראל-איראן. הוא הלך את הקילומטר הנוסף, ואני מעריך את זה. אבל, כדי לעשות שלום – צריכים שותפים שמעוניינים בכך. איראן שיחקה את אותו משחק ישן – עם האיש הלא נכון. אלוהים יברך את ישראל, אלוהים יברך את ארצות הברית, ואלוהים יברך את הנשיא טראמפ".

במקביל, התקשורת באיראן מדווחת הלילה על תקיפות עזות ופיצוצים רבי עוצמה בבירה טהרן ובמוקדים נוספים ברחבי המדינה, בהם העיר נתנז – בה אתר מרכזי בתוכנית הגרעין של איראן.

מאז פתיחת מבצע "עם כלביא" עלתה השאלה אם ארה"ב תצטרף למלחמה, דבר שיעזור לישראל בהשמדת המתקן הגרעיני בפורדו, שנמצא עמוק באדמה ולדברי דיווחים זרים, רק לארה"ב יש את הנשק הנצרך להשמידו.

maximize-image
images-count2+
תקיפות בטהרן, ארכיון | קרדיט: רשתות ערביות

יחד עם זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר במסיבת העיתונאים שקיים הערב שלישראל יש את היכולת להשמיד את מתקני הגרעין בעצמה, אולם תשמח אם ארה"ב תצטרף למתקפה.

הבוקר, שגריר ארצות הברית בישראל, מייק האקבי, הודיע כי נגרם נזק קל בסמוך לסניף השגרירות האמריקאית בתל אביב, בעקבות אחת מפגיעות הטילים ששוגרו במטח מאיראן לעבר ישראל. לדברי השגריר, לא היו נפגעים בקרב אנשי הסגל האמריקאי. האקבי הבהיר כי שגרירות ארה"ב בירושלים תישאר סגורה עד להודעה חדשה, בהתאם להנחיות המיגון של פיקוד העורף שעדיין בתוקף.

עקבו אחרינו גם ב-Google News