דובר צה"ל פרסם היום (שני) קולות קשר מרגשים מהמבצע לחילוץ החטופים החללים יאיר יעקב ואביב אצילי הי"ד מרצועת עזה: "זוהי לא רק זכות, אלא אחריות מוסרית וקיומית עמוקה להשיב כל חטוף ישראלי לחיק משפחתו ולאדמת מולדתו".
בקולות הקשר נשמע מפקד חטיבה 188 אל"מ מ' אומר לפקודיו: "היום יצא בהכוונת מודיעין מדויק למשימת איתור וחילוט של שני בני קיבוץ ניר עוז. זו לא רק זכות אלא אחריות מוסרית וקיומית עמוקה להשיב כול חטוף ישראלי לחיק משפחתו ולאדמת מולדתו למנוחת עולמים בקבל ישראל.

"אותו ברק בעיניים שהוביל אותנו בפעילות המבצעית בח'רבת אח'זאעה במטרה להבטיח את ביטחונם של תושבי ניר עוז והנגב המערבי, הוא שסימן את דרכנו במבצע הערכי מכל, השבת אחינו לקבר ישראל. זאת חובתנו הלאומית והאנושית. אנחנו ממשיכים בכל הכוח".
בשבוע שעבר הותר לפרסום כי במבצע משותף של צה"ל ושב"כ, ובהם כוחות מיחידת יהל"ם ומצוות הקרב של חטיבה 188, בפיקוד אוגדה 36, חולצו שני חללים חטופים.

החטופים שחולצו: יאיר יעקב ז"ל, חבר קיבוץ ניר עוז, שנחטף ונרצח באכזריות, ורס"ב (מיל') אביב אצילי, חבר כיתת הכוננות של קיבוץ ניר עוז אשר נלחם, נפל בקרב ונחטף ב-7 באוקטובר 2023. שניהם נחטפו על-ידי מחבלי ארגון הטרור הגא"פ.
המבצע התאפשר הודות למודיעין מדוייק של מפקדת השבויים והנעדרים, אגף המודיעין והשב"כ. צה"ל ושב"כ משתתפים בצער המשפחות וימשיכו לעשות את כל המאמצים להשבת כלל החטופים.
