בעוד הציבור הישראלי נחשף רק בדיעבד לעומק המבצע הצבאי באיראן- יש מי שטוען כי קיבל רמזים מוקדמים, ואפילו הכריע את המשך דרכו הפוליטית בהתאם. סגן שר במשרד רה"מ, אלמוג כהן, התייחס הערב (ראשון) בריאיון לשמעון ריקלין למשבר הקואליציוני שפרץ לפני מספר חודשים.
"כן, בוודאי. זאת הייתה הסיבה שנכנסתי", אמר כהן על השאלה עם ידע על התקיפות המתוכננות: "בסוף פוליטית זה נוגד כל רציונל אנושי. עזוב את המגרש הביתי שלי בכנסת, זה אירוע שהוא בעייתי מבחינה פוליטית. אבל ראש הממשלה, מרגע שהוא הבין את הכיוון, הוא שטח בפניי את האתגרים. ומייד אמרתי, הנני כאן".

"אני גם לא מצטער על כך, האמנתי לו. ואני גם סומך עליו שימשיך לנהל את המערכה מכאן והלאה לעתיד ילדינו בצורה הטובה ביותר". הוא הוסיף: "אם הייתי אומר לכם באולפן לפני שלושה-ארבעה ימים שמטוסים ישראלים או מזל"טים ישראלים טיילו בשמי איראן, הייתם אומרים לי שאני צריך לטפל בעצמי? זה כרגע קורה דה-פקטו, בעודנו מדברים".
לדבריו, "מדינת ישראל שולטת אווירית על איראן, ואנחנו מכים אותם בנקודות הכי רגישות שלהם. אני גם מכאן באמת רוצה לומר תודה לחיילינו הגיבורים, אתה יודע, באולפנים אחרים יש כאלה שדואגים לנטוע את המורליזציה ואת הדה-מורליזציה בעם. ואני כאן כדי לומר להם תודה, אתם הגיבורים שלנו, אתם דור התקומה והניצחון".
