כוחותינו תקפו היום (ראשון) באופן ממוקד מטוס צבאי איראני שנועד לתדלוק בעיר השנייה הגדולה באיראן במשהד. העיר ממוקמת כ-736 ק"מ מזרחית לבירה טהרן וכ-210 ק"מ דרום-מזרחית לאשגבאט בירת טורקמניסטן. גובהה 995 מטרים מעל פני הים. לפי חלק מהדיווחים חיל האוויר תקף מטוס שכרגע בוער בשדה התעופה.
דובר צה"ל מסר: "במרחק של כ-2,300 קילומטרים, חיל האוויר תקף לפני זמן קצר מטוס תדלוק איראני, בשדה התעופה משהד שבמזרח איראן. חיל האוויר פועל להשגת עליונות אווירית בכל רחבי איראן. מדובר בתקיפה הרחוקה ביותר מתחילת המבצע".
במקביל, לפני זמן קצר כלי התקשורת "איראן אינטרנשיונל" המזוהה עם האופוזיציה באיראן דיווח כי "מחמד כאזמי, ראש המודיעין של משמרות המהפכה, וסגנו, חסן מוחקק, נלכדו תחת ההריסות בעקבות תקיפה ישראלית על בניין של הארגון בטהראן – מצבם כרגע לא ידוע". כתבנו דרור בלאזאדה אמר על התקיפות האחרונות כי "שומעים בטהרן בהלה, אימה ופחד – אנחנו עם עליונות אווירית ממש מרשימה במדינה שעד לא מזמן איימה על כולנו".
עוד קודם לכן, בסוכנות הידיעות רויטרס, דווח על חיסולם של 14 מדעני גרעין בתקיפות הישראליות, חלקם במכוניות תופת שהתפוצצו במספר מוקדים בטהרן. בישראל הרשמית לא לקחו אחריות עד כה לפעולה.
היום בשעות הצהריים שוגרו מטחים נוספים לעבר ישראל מאיראן כשעשרות אלפי אזרחים נאלצו להימלט למרחבים המוגנים. אזעקות הופעלו באזורים נרחבים בארץ, ביניהם ירושלים, הבקעה, לכיש, שפלת יהודה, הירקון וגוש דן, לאחר כ-12 שעות של הפוגה בירי הטילים.
הלילה בפגיעה ישירה נרצחו שבעה אזרחים בבת ים, ושלושה נעדרים. מוקדם יותר היום, שני אזרחים הוצאו מרשימת הנעדרים בעקבות דיווח חדש של עד ראיה, אך לאחר שלא הצליחו לאתרם ולא נוצר עימם קשר, מספר הנעדרים עלה חזרה.
במהלך הלילה הפציצה ישראל כמה יעדים אסטרטגיים, זאת לאחר שהשיגה עליונות אסטרטגית מעל שמי טהרן – הישג חסר תקדים, כמעט בלתי נתפס. המהות של עליונות אווירית אומרת שחיל האוויר הישראלי יוכל לטוס מעל שמי טהרן כמעט כרצונו. במסגרת זו, הפציצה ישראל את אתר הנפט המרכזי ביותר בטהרן, שמכיל 260 מיליון ליטרים. האתר מפיק ביום בערך כ-7 מיליון ליטרים לאזור טהרן.

כפי שפורסם, במקביל למתקפות האוויריות, הפעיל המוסד מתקפה חשאית מתואמת. במשך חודשים הבריח המוסד לאיראן את חלקי כטב"מים, שהיו חמושים בחומר נפץ. הם הוברחו במזוודות, משאיות ומכליות, יחד עם תחמושת נוספת. לפי הדיווח המוסד הבריח את הכטב"מים באמצעות ערוצים מסחריים, וסוכני מוסד שהיו בשטח אספו את הכטב"מים וחילקו אותם לצוותים שלקחו חלק במתקפת הפתיחה של מבצע עם כלביא.
המוסד אימן את ראשי הצוותים האלה במדינה שלישית, והם אימנו את הצוותים בשטח. בתחילת התקיפה התמקמו צוותים מצומצמים, עם הכטב"מים, בסמוך לאתרי הגנה אווירית של איראן ובקרבת אתרי שיגור הטילים שלה. עם פתיחת המתקפה, הופעלו המערכות ושיגרו טילים לעבר מטרות שנקבעו מראש, תוך תיאום וביצוע סימולטני.
בגל תקיפה נוסף, הופעלו אמצעי לחימה מוסווים מתוך כלי רכב שהוחדרו קודם לכן לשטח איראן. מערכות אלה שימשו לשיבוש ונטרול של מערכי ההגנה האווירית האיראנית, ובכך אפשרו חופש פעולה למטוסים תוקפים. לצד שני הצירים הראשונים, הופעל מערך רחפני תקיפה מתוך בסיס חשאי שהוקם סמוך לטהראן, ככל הנראה בידי סוכני המוסד. הרחפנים שוגרו לעבר אתר השיגור אספג'אבאד, אחד המרכזים העיקריים של טילי קרקע-קרקע האיראניים המאיימים ישירות על ישראל.
