accessibility-icon
share-icon
תקיפות ישראלית בטהרן, ארכיון | קרדיט: רשתות ערביות
תקיפות ישראלית בטהרן, ארכיון | קרדיט: רשתות ערביות

גורם ביטחוני בכיר לחדשות 14: "הגרעין הוא לא המטרה היחידה"

הלל ביטון רוזן

הלל ביטון רוזן

יט סיון ה'תשפה (15.06.25)

9

19

like

4

dislike

בכיר במערכת הביטחון אמר לחדשות 14 כי "הגרעין הוא לא הדבר היחיד שלא יהיה באיראן כשנסיים", במה שנראה כרמז לכך שישראל מרחיבה את יעדיה המבצעיים אל מעבר לתוכנית הגרעין • קודם לכך, גורמים ישראליים אותתו גם לתקשורת הבינלאומית כי פגיעה בצמרת המשטר כולל עלי חמינאי אינה מחוץ לתחום, כשברקע נמשכים גלי תקיפה


בכיר במערכת הביטחון אמר היום (ראשון) לחדשות 14 כי ישראל לא מתכוונת להסתפק רק בפגיעה בתשתיות הגרעין האיראניות. לדבריו: "הגרעין הוא לא הדבר היחיד שלא יהיה באיראן כשנסיים".

האמירה החריגה מצטרפת לרצף רמזים מכיוונה של מערכת הביטחון, לפיהם מבצע "עם כלביא" נועד לפגוע לא רק בתוכנית הגרעין, אלא גם ביכולות הצבאיות, במערך הפיקוד ובמרכיבי שלטון מרכזיים בטהרן. ברקע – המשך התקיפות העמוקות בשטח איראן, חיסול בכירים, והשבתה של מתקנים אסטרטגיים ברחבי המדינה.

maximize-image
תיעודים מתקיפות באיראן | צילום: רשתות ערביות

לפני זמן קצר כוחותינו סיימו גל תקיפה ראשון בטהרן. על הפרק מבני פיקוד ושליטה ובהם מחוסלים רבים. בנוסף הופצצו גם מפקדות של כח קודס, טילי קרקע-קרקע, משגרים ומכ״מים.

בהקשר לכך בכיר ישראלי אמר הלילה לוושינגטון פוסט כי חיסול עלי חמינאי "אינו מחוץ לתחום". על פי העיתון האמריקני, דבריו של הבכיר מספקים אינדיקציה נוספת לכך שהתקפות ישראל נגד איראן מכוונות לא רק נגד תוכנית הגרעין שלה, אלא גם נגד פגיעה המערכת הפוליטית של המשטר.

גם שר הביטחון ישראל כ"ץ הוסיף איום: "אם חמינאי ימשיך לירות טילים לעבר העורף הישראלי – טהרן תבער". זאת לאחר שכזכור, ביום שישי האחרון, כאשר נשאל דובר צה"ל: "האם יש כוונה לפגוע גם בחמינאי?", הוא השיב: "תראה, האישים שהצגתי עד עכשיו ופגענו בהם נמצאים בלב צמרת הביטחונית האיראנית. מעבר לזה אני לא רוצה להרחיב, ואנחנו נעדכן בהמשך בהתפתחויות נוספות".

עקבו אחרינו גם ב-Google News