באיראן מדווחים היום (ראשון) על חיסולו של מנהיג ארגון הגרעין החשאי, רזא מוזפריניא. כפי שפרסמנו לראשונה, במערכת הביטחון הישראלית מעריכים כי במהלך התקיפה באיראן, הצליחו לפגוע במדען גרעין בכיר נוסף, מה שמעלה את מניין המדענים האיראנים שחוסלו במסגרת מבצע "עם כלביא" ל-10.
בין המדענים שחוסלו: פרידון עבאסי – מומחה להנדסה גרעינית, מחמד מהדי תהראנש'י – מומחה לפיזיקה, אכבר מטלי זאדה – מומחה להנדסת כימיה, סעיד ברג'י – מומחה להנדסת חומרים, ואמיר חסן פקהי – מומחה לפיזיקה.

עוד ברשימה: עבד אלחמיד מינוש'הר – מומחה לפיזיקת כורים, מנצור עסגרי – מומחה לפיזיקה, אחמד רצ'א ד'ואלפקרי דאריאני – מומחה להנדסה גרעינית, ועלי באוכא'י כתרימי – מומחה למכניקה. כל אחד מהם נחשב לבעל תפקיד מרכזי בקידום הידע והתשתיות הגרעיניות של איראן.
בתוך כך, מדינת ישראל נערכת ליממה של תקיפות אינטנסיביות בטהרן, זאת על רק הודעת הפינוי של דובר צה"ל בפרסית, רס"ר במיל' כמאל פנחסי, לפיה "כל האנשים הנמצאים במתקני ייצור הנשק במדינה או בקרבתם ונמצאים באזורים אלה – צריכים לעזוב מיד".

ההסלמה מול איראן מגיעה עם פתיחת מבצע עָם כְּלָבִיא שהחל בסוף השבוע האחרון, בו יזמה ישראל מתקפת פתע נרחבת על בכירים בצבא האיראני, תשתיות ליצור רכיבים לנשק גרעיני ואתרי טילים בליסטיים באיראן. פתיחת המתקפה לוותה בהפעלת אזעקות חירום ברחבי ישראל, לשם היערכות למתקפת נגד איראנית, ובהכרזת מצב מיוחד בעורף. מטרתה המוצהרת של המתקפה היא סיכול תוכנית הגרעין האיראנית.
בשלב הראשון של המבצע חוסלו ראשי מערכות ההגנה האיראנים, בהם מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי, רמטכ"ל צבא איראן מוחמד באקרי ומדעני גרעין בכירים. בשלב השני תקפה ישראל מטרות גרעין מרכזיות בשטח איראן, ובכלל זה מתקני העשרה, אתרי מחקר, תשתיות תומכות ומתקני פיקוד.
אתמול תקפו מטוסי חיל האוויר ארבע מטרות מרכזיות בבירת איראן – במה שמתואר כתקיפה דרמטית ביותר. המטרות כללו את משרד ההגנה האיראני, מטה תוכנית הגרעין, מעבדות גרעין וכן מתקני נפט אסטרטגיים שעלו בלהבות.
