תת אלוף במיל' אפי איתם התייחס היום (ראשון) במשדר המיוחד, להצטרפות האמריקאית לתקיפות באיראן, והסביר באיזה מקום בדיוק ישראל תצטרך את המעורבות של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וצבא ארה"ב: "המתקן הזה מצריך סוגי חימוש שלפחות לפי פרסומים זרים כרגע נמצאים רק בידי האמריקאים".
לדברי איתם, "יש אגוז אחד בתוך המערכת הזאת, שהוא קשה לנו לפיצוח לבד, וזה המתקן בפורדור. המתקן הזה מצריך סוגי חימוש שלפחות לפי פרסומים זרים כרגע נמצאים רק בידי האמריקאים. זו פצצה שצריכה גם מטוסים גדולים לשאת אותם.

"יכול להיות ששם, ורק שם, בקצה, בשפיץ של השמדת היכולת הגרעינית האיראנית כן יצטרך לראות מעורבות אמריקאית, אבל אם זה ייבנה נכון, זה יהיה בקצה וזה לא יושאר. אי אפשר את פורדור להשאיר ולומר שהשמדנו את היכולת הגרעינית האיראנית, אבל זה בדרך".
אמש, כתבנו הפוליטי מוטי קסטל דיווח כי גורם ישראלי בכיר העריך כי ארה"ב תצטרף בקרוב למערכה אקטיבית גם בהגנה – וגם בהתקפה. הדברים מגיעים לאחר האמירות הסותרות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שקרא לסיום המלחמה בין ישראל לאיראן, וזאת לאחר שיחה עם נשיא רוסיה פוטין: "הוא מרגיש, כמוני, שהמלחמה הזו בישראל-איראן צריכה להסתיים".

ביום שישי לעומת זאת, נשיא ארה"ב הביע תמיכה בישראל עם פתיחת מבצע עם כלביא ואמר כי "איראנים קיצוניים מסוימים דיברו באומץ, אבל הם לא ידעו מה עומד לקרות. כולם מתים עכשיו, וזה רק יחמיר! כבר היה מוות והרס גדולים, אבל עדיין יש זמן להביא לסיום הטבח הזה, עם ההתקפות הבאות שכבר מתוכננות להיות אכזריות עוד יותר".
