accessibility-icon
share-icon
צילום: רשתות ערביות
הלל ביטון רוזן
הלל ביטון רוזן
22

יט סיון ה'תשפה (15.06.25)


בלי פחד ובלי גבולות: צה"ל חוצה את הקווים האדומים של איראן

בעיצומו של מבצע "עם כלביא", ישראל ממשיכה להכות בעוצמה באיראן, בתימן וברצועת עזה • בצה"ל מעריכים כי הושגו הישגים חסרי תקדים, כולל פגיעה ברמטכ"ל החות'י והשגת עליונות אווירית חלקית בטהרן • בעולם – דממה • בישראל – הכנות להמשך תקיפות עצימות בלב איראן


העם האיראני כרגע, ובעיקר ההנהגה שלו – מושפלים. זה ברור. אנחנו כבר נתנו את מה שצריך לחמאס ולחיזבאללה. החות'ים – ספגו אתמול בלילה מכה קשה מאוד. במערכת הביטחון מאשרים שתקפנו את רמטכ"ל החות'ים. האם יש אישור על הצלחת הפעולה? זה נראה טוב. מאז לא נראו עקבותיו. או שמסתירים אותו בבית חולים במצב קשה, או שהוא כבר לא איתנו. נקווה שזו האופציה השנייה.

ישראל מצליחה להביא מכות קשות מאוד לאויביה. אני מסתכל על התקיפות באיראן, ולא רוצה לומר "לא האמנתי" – אבל זו הצלחה אדירה, שמתעלה מעל לציפיות של רובנו. וכל מה שנותר עכשיו זה להמשיך. האדישות הסינית והרוסית לא לגמרי מובנת. חשבנו שאחרי 24–48 שעות כבר יהיו קולות שקוראים לעצור את ישראל – והנה, שקט. רוסיה עסוקה בבעיות שלה, סין בינתיים לא מתערבת. צריך לומר – זו גם תוצאה של עבודה מדינית חשובה של נתניהו ורון דרמר.

maximize-image
אילוסטרציה | קרדיט: רשתות ערביות

יש לכך שתי סיבות עיקריות: ראשית, מה שהיה בלילה – מי שתוקף ורוצח אזרחי ישראל ישלם מחיר. שנית, בטהרן יש הרבה מטרות – חלקן הושמדו, וחלקן יושמדו בקרוב, כך אני מקווה. זה הסיפור המרכזי: לגבות מחיר כבד. ברגע שנראה את המטוסים שלנו חגים בשמי טהרן בביטחון כמעט מוחלט – נוכל להתפנות גם למטרות אחרות. התעצמות, נשק קונבנציונלי, נשק גרעיני – כל מה שאיראן בנתה במשך עשרות שנים, נמצא עכשיו על הפרק. גם האנשים שנגעו בזה בידיים שלהם.

הלל ביטון רוזן

הלל ביטון רוזן

כתב צבא וביטחון ומגיש בעכשיו 14

עקבו אחרינו גם ב-Google News