מדינת ישראל נערכת ליממה של תקיפות אינטנסיביות בטהרן, זאת על רק הודעת הפינוי של דובר צה"ל בפרסית, רס"ר במיל' כמאל פנחסי, לפיה "כל האנשים הנמצאים במתקני ייצור הנשק במדינה או בקרבתם ונמצאים באזורים אלה – צריכים לעזוב מיד".
בהודעת האזהרה נכתב: "הודעה מיידית לכלל האוכלוסייה האיראנית: כל האנשים הנמצאים במתקני ייצור הנשק במדינה או בקרבתם ונמצאים באזורים אלה צריכים לעזוב מיד אזורים אלה ולדווח לרשויות הרלוונטיות. אנו קוראים לכל אלו הנמצאים כעת או בעתיד הקרוב בכל מתקני הנשק באיראן ולגופים התומכים בהם למען ביטחונכם האישי".

בתוך כך, מוקדם יותר היום גורם ביטחוני התייחס להנחיית שר הביטחון ישראל כ"ץ לפינוי תושבים בטהרן, והבהיר כי היא חלק מתוכנית שאושרה מראש להפעלת לחץ על המשטר באמצעות פינוי האוכלוסייה – כתגובה לירי על העורף הישראלי.
כזכור, לילה קשה מאוד עבר על אזרחי ישראל, לאחר שמטח טילים בליסטיים רחב-היקף שוגר לעבר ישראל מאיראן. שתי זירות עיקריות נפגעו ישירות – רחובות ובת ים – כשהפגיעה בבת ים נחשבת הקשה ביותר, לאחר שטיל פגע ישירות בבניין מגורים והוביל למותם של שישה נרצחים.
