accessibility-icon
share-icon
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

פינוי תושבים באיראן: מנוף לחץ חדש של ישראל על המשטר

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

יט סיון ה'תשפה (15.06.25)

8

5

like

0

dislike

גורם ביטחוני: הודעת הפינוי באיראן היא חלק מתוכנית שאושרה מראש להפעלת לחץ על המשטר באמצעות פינוי האוכלוסייה • זאת לאחר ששר הביטחון ישראל כ"ץ הורה לצה"ל להפיץ הודעת פינוי לאזרחים איראנים


גורם ביטחוני התייחס הבוקר (ראשון) להנחיית שר הביטחון ישראל כ"ץ לפינוי תושבים בטהרן, והבהיר כי היא חלק מתוכנית שאושרה מראש להפעלת לחץ על המשטר באמצעות פינוי האוכלוסייה – כתגובה לירי על העורף הישראלי.

בנוסף לזה, מוקדם יותר פורסם כי כ"ץ הנחה את צה"ל להוציא הודעות פינוי לתושבים בטהרן המתגוררים בסמוך למתחמי ייצור נשק: "הדיקטטור האיראני הופך את טהרן לביירות ואת תושבי טהרן לבני ערובה לטובת שרידות שלטונו".

כאמור, רס"ר במיל' כמאל פנחסי, פרסם לפני זמן קצר הודעת אזהרה דחופה לתושבי המדינה – ובה קרא להם לעזוב את המקומות בהם צה"ל מתכוון לתקוף בזמן הקרוב.

בהודעה שהופצה ברשתות הרשמיות של דובר צה"ל בפרסית נכתב כי "הודעה מיידית לכלל האוכלוסייה האיראנית: כל האנשים הנמצאים במתקני ייצור הנשק במדינה או בקרבתם ונמצאים באזורים אלה צריכים לעזוב מיד אזורים אלה ולדווח לרשויות הרלוונטיות. אנו קוראים לכל אלו הנמצאים כעת או בעתיד הקרוב בכל מתקני הנשק באיראן ולגופים התומכים בהם, למען ביטחונכם האישי".

עקבו אחרינו גם ב-Google News