למרות עמדתו הביקורתית כלפי רה"מ בנימין נתניהו לאורך השנים, עיתונאי 'ידיעות אחרונות' נחום ברנע "בולע את הגלולה" בטור שמתפרסם הבוקר (ראשון) בעיתון, ומודה: "ייתכן שטעינו בבנימין נתניהו". את החלטתו לפתוח במבצע "עם כלביא", במסגרתו ניתנו מכות פתיחה מרשימות ביותר, הוא מכנה "החלטה בן-גוריונית" שאין להמעיט בחשיבותה.
"ההחלטה לפתוח במלחמה כולה של נתניהו. הוא נודע לאורך שנים כמי שנרתע מכל החלטה צבאית שכרוכה במחיר בנפש ובדרישה לאחריות. והנה, הוא מחליט והוא אחראי: הקרדיט כולו שלו. נא לא לגמד את חשיבות ההחלטה, יכולה להיות לה משמעות היסטורית. החלטה בן-גוריונית, נהגו פעם לכנות החלטות כאלה" כתב ברנע.

הוא הוסיף: "ייתכן שטעינו בו; יתכן שהוא השתנה. מה שבטוח, הנסיבות השתנו, גם בגלל כתם המלחמה, גם בגלל הישגיה, גם בגלל ההבשלה של תוכנית הגרעין האיראנית. נתניהו נסיבתי".
כמובן שאת הטור המשיך ברנע בביקורת על נתניהו, שעוסקת בכך שלטענתו לנתניהו אין אסטרטגיית יציאה בתקיפה באיראן. "לאורך כל הקריירה שלו הוא מזמין את המנות הכי יקרות בתפריט בהנחה שמישהו אחר ישלם את החשבון" כתב. אך עם זאת, חשבון הנפש החריג של ברנע לנתניהו מצביע על שינוי אפשרי, אולי בפעם הראשונה, הערכה לפעילות של נתניהו בסוגייה האיראנית.
