accessibility-icon
share-icon
תת ניצב דניאל חדד, מפקד מרחב איילון

לפחות 6 נרצחו וכ-275 נפצעו, המשטרה: 7 נעדרים תחת ההריסות

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

יט סיון ה'תשפה (15.06.25)

79

61

like

27

dislike

לפי הפרטים שידועים עד כה, ישנם לפחות 275 נפגעים בזירת הנפילה בבת ים, כאשר ברור כי המספר בפועל גבוה יותר, לצד 6 נרצחים - בהם ילד בן 10, ילדה בת 8, שתי נשים בנות 60 ו-55 ונער בן 18 • תת-ניצב דניאל חדד עדכן: "ישנם שבעה נעדרים בזירה"


לילה קשה מאוד, שהתחיל במטח טילים בליסטיים לעבר ישראל חריג בהיקפו, אך כזה שלא ניתן היה לשער לאן יתפתח: שתי זירות ברחובות ובבת ים ספגו פגיעות ישירות, כאשר בזירה הראשונה מעורב אתר אסטרטגי ובזירה השנייה – בניין של אזרחים חפים מפשע.

לפי הפרטים שידועים עד כה, ישנם לפחות 275 נפגעים, כאשר ברור כי המספר בפועל גבוה יותר, לצד 6 נרצחים – בהם ילד בן 10, ילדה בת 8, שתי נשים בנות 60 ו-55 ונער בן 18. תת-ניצב דניאל חדד עדכן כשש שעות לאחר הנפילה: "ישנם שבעה נעדרים בזירה".

זירת הנפילה בבת ים באור יום | צילום: כבאות והצלה

מבית החולים וולפסון נמסר כי משתי זירות הנפילה פונו סך הכל 65 נפגעים, כאשר מספר הפצועים שמגיעים לבית החולים הולך וגדל. גם ביה"ח איכילוב קלט למלר"ד כ-25 פצועים, רובם כתוצאה מרסיסים, חבלות ושאיפת עשן. למרכז הרפואי קפלן פונו עוד 46 פצועים, בהם 1 במצב קשה. לביה"ח שמיר אסף הרופא פונו 28 פצועים, בהם 1 קשה ו-1 בינוני. לביה"ח שיבא פונו 37 פצועים במצב קל. לביה"ח רמב"ם פונו 42 בני אדם. לביה"ח בילינסון פונו סה"כ 27 פצועים, שרובם שוחררו.

עדכון של עתי שלו מהשטח

כך נראה הבניין באור יום:

maximize-image
images-count15+
זירת הנפילה בבת ים | צילום: חיים טוויטו
maximize-image
images-count15+
זירת הנפילה בבת ים | צילום: חיים טוויטו
maximize-image
images-count15+
זירת הנפילה בבת ים | צילום: חיים טוויטו
maximize-image
images-count15+
זירת הנפילה בבת ים | צילום: חיים טוויטו
maximize-image
images-count15+
זירת הנפילה בבת ים | צילום: חיים טוויטו
maximize-image
images-count15+
זירת הנפילה בבת ים | צילום: חיים טוויטו

לפי הגורמים עימם שוחחנו, צפויות עוד שעות ארוכות של עבודה, עד לאיתורם וחילוצם של כלל הנעדרים. בפיקוד העורף הגדירו את האירוע ככזה שעלול להתברר כ"חמור יותר מאסון ורסאי". בצל החשש למספר גבוה של נרצחים, הוקמה תחנת ריכוז חללים סמוך לזירה.

maximize-image
images-count15+
פינוי הפצועים לבית החולים קפלן | צילום: קפלן
maximize-image
images-count15+
פינוי הפצועים לבית החולים קפלן | צילום: קפלן

ראש עיריית בת ים צביקה רוט סיפר לכתבנו עתי שלו כי "הנזק ההיקפי באזור הגיע למאות מטרים מסביב". לדבריו, "פתחנו מרכז משפחות שייתן מענה גם עבור אנשים שמעוניינים לקבל מידע על קרובי משפחה וגם לאלה שצריכים לדעת איפה לשהות".

maximize-image
images-count15+
זירות נפילה בגוש דן | צילום: מד"א
maximize-image
images-count15+
צילום: כב"ה

הוא הוסיף כי "יש לנו למעלה מ-100 פצועים בדרגות שונות, ואנחנו מעריכים שיש מפונים תחת ההריסות, וכרגע עוסקים בחיפוש. אנחנו מתמקדים במתן מענה לפצועים ולמשפחות וכמובן לטיפול בזירה עצמה. ייקח כמה שעות עד שיסתיים החיפוש".

מכבאות והצלה נמסר כי "לוחמי האש חילצו מספר לכודים תחת ההריסות תוך סיכון ממשי בשת״פ עם יחידת להבה ופיקוד העורף והעבירו את הלכודים לידי מד"א".

זירות נפילה במרכז הארץ | שימוש לפי סעיף 27א
maximize-image
images-count15+
צילום: זק"א חילוץ והצלה
maximize-image
images-count15+
צילום: דוברות זק"א רגע של אמת

כשעתיים לאחר פגיעת הרקטה בבניין בן עשר קומות במרכז הארץ, תת-ניצב דניאל חדד, מפקד מרחב איילון, תיאר את המצב בשטח כ"אירוע מאתגר וקשה". לדבריו, כוחות גדולים של משטרה, פיקוד העורף וכיבוי אש פועלים במקום בשיתוף פעולה מלא.

"האתגר הגדול שלנו הוא להגיע לכל האנשים, לסרוק את הבניינים ולוודא שאין לנו עוד לכודים", הסביר תנ"צ חדד. "הסריקות מתבצעות על ידי כוחות פיקוד העורף יחד עם כיבוי והצלה וכוחותינו. זו זירה מורכבת מאוד, חלקה קרס לגמרי, ולכן אנחנו מניחים שעשויים להיות אנשים שעדיין לכודים במבנים".

maximize-image
images-count15+
זירת ההרס בבית ים | קרדיט: דוברות והצלה
maximize-image
images-count15+
זירת ההרס בבית ים | קרדיט: דוברות והצלה
maximize-image
images-count15+
זירת ההרס בבית ים | קרדיט: דוברות והצלה
maximize-image
images-count15+
זירת ההרס בבית ים | קרדיט: דוברות והצלה

בנוגע למספר הנפגעים, ציין חדד כי המספרים עלו מהדיווחים הראשוניים. "אנחנו מדברים על עשרות מפונים ועשרות נפגעים. המספרים עלו, ואנחנו עדיין צוברים את הנתונים מבתי החולים", אמר אך נמנע מלנקוב במספר מדויק. הוא הוסיף כי הרשות המקומית הקימה מרכז מידע למשפחות, וכלל המפונים מופנים לשם לקבלת סיוע.

תנ"צ חדד הדגיש כי הזירה נמצאת בשליטה ומיוצבת, אך העבודה בה תימשך עוד זמן רב. הוא פנה לציבור בבקשה נחרצת: "אני מבקש מהציבור להישמע להנחיות, להישאר במרחבים מוגנים ולא להגיע לזירה. יש רצון טוב של כולם לעזור, אבל בשלב הזה אנחנו צריכים לייצר סדר כדי שנוכל להמשיך לעבוד. אל תפריעו לעשייה".

לסיום, סיכם חדד את מטרת העל של הכוחות בשטח: "ככל שעובר הזמן, התמונה מתבהרת. המטרה העיקרית של כולנו היא להציל חיי אדם, וזה מה שאנחנו עושים כרגע".

עקבו אחרינו גם ב-Google News