accessibility-icon
share-icon
צפו בקטע המלא | צילום: חדשות 14

יצטרף למתקפה? טראמפ אוהב מנצחים ואנחנו ב"ה מנצחים // פרשנות

יעקב ברדוגו

יעקב ברדוגו

יח סיון ה'תשפה (14.06.25)

12

6

like

2

dislike

השאלה לגבי ההצטרפות של ארה"ב לתקיפה באיראן ליוותה את הישראל בחודשים האחרונים, אך עולה ביתר שאת עכשיו, במבצע "עם כלביא" • התשובה לכך היא שטראמפ אוהב מנצחים ובמלחמה הזו ברוך ה' ישראל מנצחת • העולם מבין שהמדינה הקטנה הזו תשנה לא רק המזרח התיכון, אלא את כל הגלובוס


ברקע תקיפת ישראל באיראן, עולה השאלה מחדש האם ארה"ב תצטרף למלחמה. התשובה לכך היא בראש ובראשונה שטראמפ אוהב מנצחים. וברוך השם, אנחנו באירוע הזה מנצחים. צריך לשים את זה על השולחן.

אנחנו רק בתחילתה של המלחמה הזו. בשבעה באוקטובר איראן פתחה עלינו במלחמה, על ידי הבפרוקסיס שלה. אבל ברוך השם, ישראל בצורה מדודה חיסלה אותם אחד אחרי השני, כך שצה"ל הגיע לתקיפה הזו, שמהווה האיום הקיומי הראשון והמשמעותי ביותר במעלה עם יד על העליונה.

maximize-image
images-count1+
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן באפריל | צילום: אבי אוחיון, לע"מ

ישראל נכנסה למלחמה הזו כשנתניהו מגיע בדקה ה-90, או בשעה ה-12, ומקבל את ההחלטה כנגד כל העולם. אבל האמריקנים מבינים את זה. מה השתנה מ"הדונט" שניתן לפני כחודש וחצי באפריל כשראש הממשלה כבר קיבל את ההחלטה לתקוף בטהרן? נתניהו ורון דרמר עבדו במרץ בארצות הברית והכריעו את הכף, זאת ברקע המידע שהתקבל שאיראן לקראת ההשקה של הנשק הגרעיני.

מה שהנשיא אומר בסופו של דבר לאיראן זה שלא יהיה להם גרעין, העשרה וטילים – האירוע הזה הסתיים. הם יכולים לסיים את המלחמה בכך שנתניהו יפרק אותם ואולי גם הוא יצטרף, או שהם ייכנעו. כל מי שמנסה לייצר מציאות אחרת לא קולט את מערכת היחסים שיש בין נתניהו לטראמפ. טראמפ רוצה לנכס את המלחמה גם לעצמו וישראל מוכנה לעשות זאת. ישראל ממשיכה בפול גז והימים ידברו בעד עצמם.

maximize-image
images-count1+
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ארכיון | ⁠צילום: אבי אוחיון/ לע״מ

ישראל יודעת בדיוק לאיפה היא הולכת, היא יודעת שהיא הולכת לנצח, לשנות לא רק את המזרח התיכון – אלא גם את העולם כולו. העולם מבין את זה. גם בריטניה אגב. צריך להגיד את זה ביושר, אנחנו בפני ימים קשים, אבל בסופם בע"ה ניצחון.

מי האמין שמטוסי חיל האוויר טסים מעל שמי טהרן בנתיב אווירי פתוח כמו מעל עזה? מי האמין שאנחנו יכולים לעמוד מול העוצמות האלה? צריך לתת את הזמן. אני מניח שבעזרת השם, בסוף השבוע הבא אנחנו נוכל לשבת פה באולפן ולסמן מלחמה אחרת לגמרי – משנת מציאות. ישראל הולכת לקראת ימים קשים, אבל ימים גדולים מאוד מאוד.

הכתבה נערכה ע"פ הדברים שאמר פרשננו הפוליטי יעקב ברדוגו במהדורת חדשות 14.

עקבו אחרינו גם ב-Google News