שבת סוערת במיוחד עברה על אזרחי ישראל, על רקע המתקפה הקטלנית של ישראל באיראן. כמעט יממה לאחר פתיחת המתקפה, באיראן החלו בפעולות התגובה – עם חמישה מטחים נפרדים שהגיעו לכ-200 טילים בליסטיים. מרבית הטילים יורטו בהצלחה, אך בודדים מהם שהצליחו לחדור את מערכות ההגנה, הסבו נזק כבד למבנים במרכז הארץ. מצורפות התמונות החריגות.










לפי מד"א, עד כה טופלו 204 נפגעים בזירות הנפילה השונות, בהם 3 הרוגים, 2 באורח קשה, 7 בינוני, 159 קל ו-33 נפגעי חרדה. מזירת הנפילה הישירה במגדל בגזרת תל אביב פונו 13 נפגעים: 2 פצועים במצב בינוני ו-11 פצועים במצב קל. מזירת הנפילה בגזרת רמת גן, פונו 30 נפגעים: אישה בת 74 שפונתה במצב אנוש ומותה נקבע בבית החולים, גבר כבן 65 במצב קשה, 1 בינוני ו-27 קל.
בנוסף, מזירת הנפילה בגזרת ראשון לציון, פונו 29 נפגעים: אישה כבת 60 שחולצה כשהיא ללא סימני חיים ומותה נקבע במקום, גבר בן 73 שפונה במצב אנוש ומותו נקבע בבית החולים , 2 בינוני ו-25 קל.


כמו כן, צוותי מד"א טיפלו בזירות הנוספות ב-5 פצועים שנפצעו מהרס ורסיסים, בהם 1 בינוני ו-4 קל וב-94 פצועים שנפצעו בדרכם למרחב מוגן, בהם 1 קשה, 1 בינוני, 92 קל ו-33 נפגעי חרדה.
התגובה האיראנית – ירי של כ-200 טילים לישראל
בשעה 21:00 בערב אתמול (שישי), דובר צה"ל עדכן על זיהוי שיגור טילים מאיראן לעבר ישראל. בעקבות השיגור, הופעלו התרעות באזורים רבים בארץ. כבר במטח הראשון נרשמה נפילה קטלנית ברמת גן, שהביאה למותה של אתי כהן אלוני, בת 74 ואם לארבעה.
בעקבות הפצת מיקומים, בצה"ל הפיצו הודעה מיד לאחר מכן: "לא לפרסם ולשתף מיקומי ותיעודי פגיעות. האויב עוקב אחר תיעודים אלה, בכדי לשפר את יכולות הפגיעה שלו. גלו אחריות – אל תשתפו מיקומים ברשת".
כחצי שעה לאחר מכן, שוגר המטח השני לעבר ישראל. ורק כ-45 דקות לאחר מכן פיקוד העורף התיר לאזרחים לצאת מהמרחבים המוגנים. בין לבין, כוחותינו המשיכו לתקוף ולהשמיד בסיסים צבאיים של חיל האוויר האיראני.



בשעה 1:04 בלילה זוהה המטח השלישי, שגם בעקבותיו הופעלו אזעקות באזורים נרחבים בישראל. מדובר צה"ל נמסר בהמשך כי "שוגרו לעבר מדינת ישראל עשרות בודדות של טילים מכיוון איראן, חלקם יורטו. כוחות חילוץ והצלה פועלים במספר זירות ברחבי הארץ בהן התקבלו דיווחים על נפילות".
בשעה 4:40 בבוקר שוגר המטח הרביעי והופעלו התרעות באזורים נרחבים, בעיקר במרכז, כאשר 12 דקות לאחר מכן התושבים הורשו לצאת מהמרחבים המוגנים. 25 דקות לאחר מכן שוגר המטח החמישי והאחרון, לפחות בשלב זה.
בין לבין וגם לאחר מכן שוגרו כטב"מים לעבר ישראל, שיורטו בהצלחה. יצוין כי בשל תקלה טכנית, במטח החמישי לא נשלחה התרעה מקדימה לשיגורים, תקרית שבצה"ל הודו בה בהמשך היום וטענו שהתקלה טופלה.
