accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

ארגון האנרגיה האטומית באיראן: יש זיהום רדיואקטיבי בנתנז

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

יז סיון ה'תשפה (13.06.25)

18

26

like

4

dislike

ארגון האנרגיה האטומית באיראן מעדכן על זיהום רדיואקטיבי במתקן הגרעין בנתנז • לדברי הארגון, בשל הקרינה בתוך האתר לא ניתן להעריך את הנזק - אלא עד שתנוקה לחלוטין • עוד נמסר כי נכון לעכשיו "לא תועד זיהום מחוץ לאתר - ואין סיבה לדאגה"


בהמשך למתקפת חיל האוויר הישראלי על מתקני הגרעין בנתנז, ארגון האנרגיה האטומית של איראן פרסם הצהרה שלפיה "זוהה זיהום כימי וקרינה" בתוך המתחם התת-קרקעי, אך לא מחוצה לו. "אין סיבה לדאגה לציבור", טענו בארגון. לדבריהם, מוקדי התקיפה העיקריים היו שני אתרי העשרה תת-קרקעיים, והתקיפה כללה סדרת טילים חוזרת ונשנית שמטרתה לחדור לעומק ולפגוע בצנטריפוגות ובתשתיות החשמל.

דובר הארגון, בהרוז קמאלוואנדי, מסר כי בעקבות התקיפה, מתקיימת מאז יום שישי בבוקר ישיבת חירום של מועצת המנהלים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, לבקשת איראן. הוא ציין כי איראן דרשה שהמועצה "תגנה את הפעולה ותכיר בה כבלתי לגיטימית ובלתי חוקית".

maximize-image
צילום: רויטרס

עוד טען קמאלוואנדי כי דו"חות סבא"א הם חד-צדדיים, מוטים ופוליטיים, וכי המערב משתמש בהם לצרכים פוליטיים נגד איראן. הוא הוסיף כי נגרם נזק בעיקר למתקנים מעל פני הקרקע, אך רוב הציוד הרגיש לא נפגע, וכי אין נפגעים בנפש. "אנחנו מנקים את המתחם מבפנים ומבצעים הערכת נזקים. אנשי המקצוע שלנו ימשיכו בעבודתם בתקיפות – האויב לא ישיג את מטרותיו", הדגיש.

כזכור, אתמול (חמישי), עוד לפני שפרצה מתקפת המנע, מועצת המנהלים של סבא"א אישרה החלטה המכריזה כי איראן אינה עומדת בהתחייבויותיה בתחום ההגנה הגרעינית, בפעם הראשונה מזה כמעט 20 שנה. ההכרזה הגיעה לאחר שביום ראשון התפרסם דוח חדש על ידי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), הקובע כי איראן ביצעה ניסויים גרעיניים שלא הוצהרו בעבר, ובמרכזם ניסויי קריסה – שלב מרכזי בפיתוח נשק גרעיני.

עקבו אחרינו גם ב-Google News