ניסיון להרגיע את המתיחות? נשיא ארצות הברית כתב הלילה (שישי) ברשת החברתית שלו Truth Social כי הוא "נותר מחויב לפתרון דיפלומטי בסוגיית הגרעין האיראני". "עליהם לוותר לחלוטין על התקווה להשיג נשק גרעיני", הדגיש.
אנו נשארים מחויבים לפתרון דיפלומטי לסוגיית הגרעין האיראני! כל הממשל שלי קיבל הוראה לנהל משא ומתן עם איראן. הם יכולים להיות מדינה נהדרת, אבל קודם כל עליהם לוותר לחלוטין על התקווה להשיג נשק גרעיני.
כזכור, אתמול בערב, הנשיא דונלד טראמפ התייחס במהלך מסיבת עיתונאים לאפשרויות המדיניות והביטחוניות העומדות כרגע על הפרק מול טהראן, ובמענה לשאלה של עיתונאית אמר: "תקיפה ישראלית באיראן בהחלט יכולה לקרות, גם אם לא בימים הקרובים. זה מאוד פשוט – לאיראן לא יכול להיות נשק גרעיני".
"אנחנו די קרובים להסכם עם איראן", אמר הנשיא, "אני מעדיף מאוד הסכם. כל עוד אני חושב שאנחנו קרובים להסכם, אני לא רוצה שישראל תתקוף, זה עשוי לפוצץ הכל".
בנוסף, התייחס הנשיא האמריקאי למתיחות בין ארצות הברית לבין איראן, והבהיר כי הוא "רוצה להימנע מעימות". לדברי טראמפ: "איראן תצטרך לנהל מו״מ קשה יותר. הם צריכים לתת לנו דברים שהם לא מוכנים לתת כעת".
