פורסם לראשונה בחדשות 14: סערה גדולה בחטיבה הדרומית ברצועת עזה, לאחר שכוח מילואים גדול קיבל משימה חדשה – החל ממחר יידרשו הלוחמים לאבטח פועלים עזתיים שיגיעו כ־300 מטרים מהגדר עם כלים הנדסיים, לצורך תיקון קו מים ישראלי המוביל מים למרכז הרצועה – אזור שצה"ל טרם תימרן בו.
בהקלטה שהגיעה לידי חדשות 13, נשמע מפקד החטיבה מתדרך את החיילים בזעם רב, תוך מענה לשאלותיהם: "כל עובד כזה עבר סינון בשב"כ, אבל כולנו יודעים שגם שב"כ אישר אנשים שהתגלו כלא כשירים". חיילים שאלו בתדהמה מדוע לא נשלח אינסטלטור יהודי לתקן את הקו, ומחו: "אנחנו נלחמים מול האנשים האלה כל יום, איך אנחנו אמורים לאבטח אותם?".

שאלות נוספות נגעו לזהות המפקחים על הפועלים. "מי מפקח עליהם?", שאל אחד הלוחמים. המח"ט השיב: "יש שני מהנדסים עזתיים". החייל ענה: "זה סותר את כל הערכים. לתקן תשתית ואז להילחם באותם אנשים – זה עיוות מוסרי. אנחנו לא מצליחים לישון בלילה". המח"ט השיב: "חצי שנה ניסיתי לדחות, זה נגמר. עכשיו זו פקודה".
על פי ההקלטה, מפקד החטיבה הדגיש כי סדר העדיפויות במשימה הוא: תיקון קו המים, שמירה על חיי הלוחמים, ורק לאחר מכן גם על שלומם של הפועלים. במערכת הביטחון מעריכים כי באזור שבו יוזרמו המים עדיין פועלת חטיבת חמאס פעילה.

דובר צה"ל מסר בתגובה: "באופן סדור, מבוקר ובתיאום עם כוחות צה״ל, יבוצע תיקון בקו המים במרחב דרום הרצועה לאחר שנפגע ונגרמו לו תקלות. קו המים יתוקן על ידי צוותים מקומיים העוברים בידוק, ותחת אבטחה ופיקוח הדוק של כוחות צה"ל במרחב.
נדגיש כי התיאום לתיקון מתבצע בתוך שטח הרצועה, ובכפוף לתנאים המבצעיים ופעילות כוחות צה״ל ברצועה".
