מקורות המעורים במו"מ מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי השליח של הנשיא טראמפ למזרח התיכון צפוי להשתתף בסבב השישי של שיחות המו"מ עם איראן ביום ראשון הקרוב. המטרה, כך נראה, היא ניסיון להציל את השיחות – שנמצאות כפסע מקריסה. עוד קודם לכן, משלחת הישראלית בהובלת השר דרמר וראש המוסד תיפגש עם וויטקוף, ותבהיר לו שוב את העמדה הישראלית בסוגיה.
במשך שבועות מנסים נציגי הממשל האמריקני והממשל האיראני להגיע להסכמות במסגרת השיחות הישירות, כשמעליהן מרחף הדד-ליין שהציב הנשיא טראמפ להגעה להסכמות, דד-ליין שכבר חלף.

המסר של טראמפ בזמנו היה כי אם לא תהיינה הסכמות, ארה"ב וישראל ייאלצו להשתמש באופציות החלופיות – תקיפה ישירה על מתקני גרעין באיראן במטרה, לכל הפחות, לעכב משמעותית את תוכניותיה של איראן להגיע לנשק גרעיני שעשוי לערער את היציבות במזרח התיכון ולהוות איום ממשי לקיומה של מדינת ישראל.
בארה"ב, כך נראה, יתקשו להמשיך למנוע מישראל לתקוף באיראן במידה שהשיחות לא יניבו פרי, שכן איראן קרובה מאד להגיע לייצור פצצה גרעינית. בישראל מודעים להיחלשותה של איראן במסגרת מלחמת "חרבות ברזל", וזהו חלון הזדמנויות משמעותי מאד עבורה לתקוף את מתקני הגרעין.

בחודשים האחרונים, כך לפי הדיווחים ולפי ציטוטים של טראמפ עצמו, הנשיא האמריקני הניא את רה"מ נתניהו מתקיפה ישירה באיראן מספר פעמים. הפסימיות של טראמפ בנוגע להגעה להסכם עם איראן והמשך המבוי הסתום בשיחות, מהוות כר פורה לתקיפה ישראלית – שנכון לעכשיו אף אחד לא באמת יודע האם תתרחש.
