accessibility-icon
share-icon
צילום: מתוך "האולפן הפתוח"

פרופ' אודי זומר: "בארה"ב יש תחושה שטראמפ לא הולך עד הסוף"

דין ברנדשטטר

דין ברנדשטטר

טז סיון ה'תשפה (12.06.25)

3

1

like

0

dislike

פרופסור אודי זומר, מומחה לארה"ב אמר בריאיון בתוכנית "יומן צהריים" כי בחלקים מהציבור האמריקאי יש תחושה שטראמפ לא הולך עם המדיניות שלו עד הסוף • זומר הוסיף כי ייתכן שדווקא בזירה האיראנית טראמפ יפגין כוח • לדבריו "טראמפ שם המון מהז'יטונים שלו במזה"ת, הוא לא ירצה לצאת שפן"


פרופסור אודי זומר, מומחה לארצות הברית הסביר היום (חמישי) בתוכנית "האולפן הפתוח" על התופעה שקוראת בתקופה האחרונה ברחבי הרשת בקרב גולשים אמריקאים, רובם דמוקרטים אך חלקם גם רפובליקנים, שמכנים את טראמפ כאחד ש"משתפן" בשל חוסר היכולות שלו ללכת עד הסוף בכל הנושאים הבוערים שעל הפרק.

"יש ברשת כבר סוג של לחשושים כאלה ברשת על טאקו (סלנג כדי לתאר מישהו פחדן או לא אמין). טראמפ "always chickens out", כלומר הוא משתפן. בעניין המכסים הוא לא הלך עד הסוף, וגם עם הרוסים הוא לא מצליח לעשות את המשא-ומתן ולסיים את המלחמה עם אוקראינה", הסביר.

הפרופסור אמר כי ייתכן ודווקא בזירה האיראנית, טראמפ יירצה להפגין כוח: "אני חושב שבהקשר האיראני ובהקשר המזרח-תיכוני בכלל, טראמפ שם המון מהז'יטונים שלו. יש לו המון תכולה פוליטית (הרבה מה להשיג וגם להפסיד), בתור מי שרק נכנס כרגע לתחילת הקדנציה השנייה שלו, והוא שם המון מהדברים האלה במזרח התיכון, ולכן בהקשר הזה יש סיכוי שפה הוא ירצה לא להיות אותו טאקו – אותו בן אדם, אותו מנהיג שמשתפן".

זומר המשיך וסייג את דבריו: "מהצד השני, יש זרמים מאוד משמעותיים במפלגה הרפובליקנית, זרמים בדלניים, שהיו רוצים לראות את טראמפ עומד בהבטחה שלו, שאמריקה, לא רק שהיא לא תתחיל מלחמות, אלא גם בכלל תפסיק להיות השוטר של העולם. הם רוצים לראות את אמריקה דואגת את עצמה. בהקשר הזה, אפילו התמיכה שלו מבית במובן של המפלגה שלו, היא ממש לא תמיכה מוחלטת, בטח לא למהלך נרחב. לכן, יכול להיות שבהקשר האיראני, לפחות בטווח הקצר, אנחנו צריכים להתחיל להתרגל לדבר גם במושגים של הצלחות חלקיות, תקיפה ישראלית עם תמיכה, או לפחות העלמת עין או עצימת עין אמריקאית.

הריאיון המלא בראשות הכתבה

עקבו אחרינו גם ב-Google News