accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

ילדה סורית פונתה במצב קריטי לישראל - וחזרה לביתה לאחר אשפוז

נעמי רחליס

נעמי רחליס

טז סיון ה'תשפה (12.06.25)

4

2

like

0

dislike

ילדה בת 12 מדרום סוריה שפונתה על ידי צה"ל במצב קריטי עקב בעיה לבבית טופלה בבית החולים רמב"ם והשתחררה לביתה כשהיא במצב טוב • המקרה הוא חלק ממאמץ מתמשך של צה"ל להעניק סיוע רפואי לאוכלוסייה בסוריה


ילדה סורית בת 12 שפונתה בשבוע שעבר לרמב"ם מדרום סוריה קיבלה טיפול דחוף מציל חיים בטיפול נמרץ ילדים בבית החולים רות לילדים ברמב"ם ושבה שלשום לביתה במצב טוב.

הילדה פונתה מדרום סוריה על ידי צה"ל ביום חמישי שעבר כשהילדה, שהייתה במצב קריטי ומוגדרת בסכנת חיים עקב בעיה לבבית הגיעה בליווי אמה לרמב״ם. במהלך ארבעה ימי אשפוז היא עברה הליך רפואי לטיפול בבעיה הלבבית ומצבה השתפר במהירות. לאחר שחרורה, הועברה הילדה בחזרה לצה״ל, אשר דאג להשיבה לנקודת מפגש עם אביה בדרום סוריה.

הצבא מפעיל מתקן קדמי נייד למיון פצועים בדרום סוריה, במרחב הכפר חצ'ר במסגרת המאמצים המתבצעים במטרה לתמוך באוכלוסייה הסורית-דרוזית, ולשמירה על ביטחונם.

אנשי הרפואה שמפעילים את מתקן מיון הפצועים הם אנשי מילואים של חיל הרפואה. מתקן המיון מספק מנעד שירותים רפואיים לטיפול במצבי חירום, בדגש על מיון פצועים הדורשים פינוי.

המתקן נפתח במטרה לסייע ככל הניתן ובאמצעות האמצעים שבידי הצבא לאוכלוסייה הדרוזית בסוריה. הקמת המתקן לא מסיטה את הקשב המבצעי של צה״ל במרחב, וכוחות האוגדה ממשיכים כל העת בפעילות המבצעית במטרה להגן על תושבי רמת הגולן.

עקבו אחרינו גם ב-Google News