accessibility-icon
share-icon
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

סיעת אגודת ישראל הודיעה: "נתמוך בהצעה לפיזור הכנסת"

אפרת ברינר

אפרת ברינר

טז סיון ה'תשפה (12.06.25)

7

3

like

3

dislike

דרמה במפלגת "יהדות התורה": סיעת אגודת ישראל הודיעה שתצביע בעד החוק לפיזור הכנסת, זאת בשונה מסיעת דגל התורה • לדבריהם, ההחלטה התקבלה לפי הוראת הרבנים ובשל העובדה שלא הוגשה טיוטת הצעת חוק או הצעה כתובה עם פרטי החוק


סיעת אגודת ישראל הודיעה כי על אף ההסכמות שהושגו בין נציגי החרדים לח"כ יולי אדלשטיין, הם יצביעו בנפרד בעד החוק לפיזור הכנסת בשונה מסיעת דגל התורה, זאת בשל העובדה שלא הוגשה טיוטת חוק ולא הצעה כתובה עם פרטי החוק.

בהודעה שפורסמה מטעם הסיעה נכתב: "עד לרגע זה לא הוגשה טיוטת חוק, ואף לא הצעה כתובה עם פרטי החוק המסדיר את מעמד בני הישיבות, ומשכך אנו פועלים על פי הנחייתם הברורה של מרנן ורבנן חברי מועצת גדולי התורה שליט"א ותומכים בהצעה לפיזור הכנסת, במידה והיא תעלה להצבעה".

maximize-image
images-count1+
שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן | צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

החלטת הסיעה נמסרה לאחר שסיעות ש"ס ודגל התורה הוציאו הודעה בעניין השגת ההסכמות, שבה ביקשו מהאופוזיציה לדחות את ההצבעה על החוק לשבוע הבא: "לאחר שיחות ממושכות שקיימו נציגי ש״ס ודגל התורה מול יו״ר ועדת החוץ והביטחון ח״כ יולי אדלשטיין הושגו הבנות באשר לעקרונות חוק שמירת מעמדם של בני הישיבות.

"מאחר ונדרש עוד מספר ימים להשלמת גיבוש הנוסח הסופי, ובהתאם להנחיית מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה של ש״ס ומועצת גדולי התורה של דגל התורה, הוחלט לדחות לשבוע הבא את ההצבעה על פיזור הכנסת כדי להעניק את השבוע הקרוב לצורך השלמת התהליך והגעה לנוסח הסופי".

maximize-image
images-count1+
אריה דרעי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לסיכום, כתבו בש"ס ובדגל התורה: "משכך, אנו פונים לאופוזיציה בבקשה לדחות את הצעת החוק לפיזור הכנסת המובאת מטעמם לשבוע הבא. ככל שההצעה לא תידחה – נצביע נגד פיזור הכנסת".

עקבו אחרינו גם ב-Google News