במקביל להודעת הפינוי של עובדי שגרירות ארצות הברית בעיראק, מחלקת המדינה האמריקאית אישרה היום (רביעי) את הפינוי של עובדי שגרירות לא חיוניים בבחריין ובכווית, כך לפי דיווח ב-AP.
ההודעה מגיעה על רקע דיווחים על קיפאון במשא ומתן על הסכם הגרעין בין איראן לארצות הברית, וכן על דיווחים בדבר היערכות ישראלית למתקפה אפשרית בעתיד הקרוב על מתקני הגרעין. לפי דיווח ערבי, השגרירות האמריקאית בבגדד נערכת להורות על פינוי של אנשיה, בשל "סיכוני ביטחון מוגברים באזור". בנוסף, דווח כי ארה"ב נערכת לפנות בסיסים ומתקנים צבאיים באזור.
ברויטרס צוטט גורם רשמי של הממשל האמריקאי שאמר כי "שר ההגנה פיט הגסת' אישר את העזיבה מרצון של משפחות משרתי צבא ברחבי המזרח התיכון". גורם נוסף הדגיש כי מדובר בעיקר על משפחות של משרתי צבא המתגוררים בבחריין. גורם במשרד החוץ העיראקי אישר חלקית לסוכנות הידיעות את הדיווח על פינוי השגרירות בעיראק ואמר כי אושר "פינוי חלקי" בשל "סכנה בטיחותית הקשורה למתיחות באזור". גורם נוסף בבית הלבן אמר כי הנשיא טראמפ מכיר את תזוזת הכוחות באיזור.
כזכור, בעקבות הקיפאון בשיחות, האיראנים שבו להשמיע איומים בדבר תקיפת יעדים אמריקאים במרחב, אם ישראל תתקוף. שר ההגנה האיראני עזיז נאסירזאדה אמר כי טהרן מוכנה להגיב אם השיחות ייכשלו.
"אם ייכפה עלינו קרב, האבדות שהאוייב יספוג בוודאות יהיו רבים משלנו", הצהיר ושיגר איום לעבר הכוחות האמריקאים במזרח התיכון, "במקרה שכזה, על אמריקה לעזוב את האיזור, מכיוון שכל הבסיס שלה יהיו תחת הכוונות שלו. יש לנו גישה אליהם, ונפגע בכל מה שנמצא במדינות המארחות (מדינות המפרץ), ללא היסוס".
