נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע היום (רביעי) כי המדינה השיגה הסכם סחר חדש עם סין, בכפוף לאישור אחרון ממנו ומנשיא סין שי ג'ינפינג. על פי ההסכם כפי שהודיע טראמפ ברשת Truth Social, המכסים שמטילה ארצות הברית על מוצרים סינים יעמדו על 55% ולעומת זאת, המכסים שתטיל סין על סחורה אמריקאית יעמדו על 10%.
בנשוא לאחוז המכס המסוכם, טראמפ הודיע על סיכומים נוספים שהושגו:
"סין תספק לנו מגנטים מלאים (יסודות מתכת), וכל המתכות הנדירות בכדור הארץ. בהתאם לזאת, נספק לסין את מה שסוכם, ונאפשר לסטודנטים סינים ללמוד במכללות ובאוניברסיטאות שלנו", אמר. עוד הוסיף: "הנשיא שי ואני עומדים לעבוד ביחד בצמוד כי לפתוח את סין למסחר אמריקאי. זה יהיה ניצחון נהדר עבור שתי המדינות".
Adding to the China readout, President XI and I are going to work closely together to open up China to American Trade. This would be a great WIN for both countries!!!
ההודעה של הנשיא האמריקאי מגיעה לאחר שצוותים בראשות בכירים משתי המדינות מנהלים מזה כיומיים שיחות בלונדון, בניסיון להחזיר למסלולו את הסכם הסחר שנחתם בחודש שעבר בז'נבה, אשר כלל הפחתת מכסים הדדית והוביל לעליות בבורסות. השיחות התקיימו בבית לנקסטר היוקרתי, כשעל הפרק כאמור, היו מחלוקות סביב יצוא מתכות נדירות והשפעת המכסים על שרשראות אספקה עולמיות.
את המשלחת האמריקאית הוביל מזכיר האוצר סקוט בסנט, שר המסחר הווארד לוטניק ולצדו גם נציג הסחר ג'יימיסון גריר. בצד הסיני הוביל את הפגישות סגן ראש הממשלה ההה ליפנג.
