accessibility-icon
share-icon
משט האנטישמים בדרכו לישראל | צילום: רשתות ערביות
משט האנטישמים בדרכו לישראל | צילום: רשתות ערביות

משט הסלפי - הגרסה היבשתית: שיירת "מחאה" יצאה מתוניסיה לעזה

שירה קריפס

שירה קריפס

טו סיון ה'תשפה (11.06.25)

9

1

like

0

dislike

שיירת כלי רכב מתוניסיה יצאה בדרכה לעזה במחאה על "המצור הישראלי על הסיוע ההומניטרי" לדבריהם • השיירה מתוכננת לעבור דרך לוב ומצרים בדרכה למעבר רפיח • לשיירה צפויים אתגרים בלוב בשל העימותים בין מיליציות מקומיות


שיירת אוטובוסים ומכוניות פרטיות יצאה ביום שני מעיר הבירה תוניס לעבר רצועת עזה, כחלק ממחאה על המצור הישראלי המוטל על הסיוע ההומניטרי לרצועה. זאת, ימים ספורים לאחר עצירת "משט הסלפי" על ידי כוחות צה"ל.

השיירה אורגנה על ידי קבוצות אזרחיות בתוניסיה, שמצהירות כי מטרתן "להדגיש את המצור על עזה ולדרוש את הסרתו המיידית". לדברי המארגנים, היציאה הוקדמה כדי לחפוף במועדה למשט הימי שנבלם מוקדם יותר השבוע.

maximize-image
הפגנה אנטי-ישראלית בתוניסיה | צילום: שאטרסטוק

השיירה צפויה לעבור בתוניסיה, לוב ומצרים בדרכה למעבר רפיח, כשהיא אוספת תומכים נוספים בערים בדרום תוניס. המארגנים ציינו כי תכננו את המעברים היבשתיים מול הרשויות הרלוונטיות.

בלוב צפויה השיירה להתמודד עם אתגרים, לנוכח העימותים הקטלניים ההולכים וגוברים בין מיליציות יריבות באזור.

עקבו אחרינו גם ב-Google News