שר החוץ גדעון סער הגיב הלילה (בין שלישי לרביעי) לגינוי החריף של מזכיר המדינה האמריקאי מרקו רוביו את ההחלטה של ממשלות בריטניה, קנדה, נורווגיה, ניו זילנד ואוסטרליה להטיל סנקציות על השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר.
"תודה לך, מזכיר המדינה, קול מוסרי ברור, קולו של חבר אמיתי", כתב סער בחשבון האישי שלו ברשת החברתית X, "הדברים שלך צריכים לשמש מצפן עבור הקהילה הבינלאומית, מול כל אלה שמטיפים לישראל ומתעלמים מהמציאות".

הדברים של סער מגיעים לאחר הפוסט שפרסם רוביו ברשת ב-X: "ארצות הברית מגנה את הסנקציות שהטילו ממשלות בריטניה, קנדה, נורבגיה, ניו זילנד ואוסטרליה על שני חברי קבינט מכהנים של ישראל. סנקציות אלו אינן מקדמות את המאמצים בהובלת ארה"ב להשיג הפסקת אש, להחזיר את כל החטופים הביתה ולסיים את המלחמה".
לאחר מכן מזכיר המדינה האמריקאי הוסיף: "אנו דוחים כל רעיון של סנקציות: חמאס הוא ארגון טרור שביצע זוועות שלא יתוארו, ממשיך להחזיק אזרחים חפים מפשע כבני ערובה ומונע מתושבי עזה לחיות בשלום. אנו מזכירים לשותפינו לא לשכוח מי האויב האמיתי. ארצות הברית קוראת לביטול הסנקציות ועומדת כתף אל כתף עם ישראל".
כזכור, אתמול פורסם בטיימס הבריטי כי ממשלת בריטניה תטיל סנקציות של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ועל שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. בנוסף, דווח כי קנדה, אוסטרליה וניו זילנד יצטרפו גם הן לסנקציות נגד השרים הבכירים.
