בעקבות המאות האלימות בעיר לוס אנג'לס נגד המבצע לאכיפת ההגירה, ראש העיר קארן באס הכריזה הלילה (בין שלישי לרביעי) על מצב חירום בעיר, וקבע עוצר לילי, כך דווח בסוכנו הידיעות רויטרס.
מאות נחתים שנפרסו באזור כבר אתמול עצרו קרוב ל-200 איש, זאת בנוסף לאלפי חיילי המשמר הלאומי אותם הפעיל טראמפ – כל זאת במטרה לדכא את המהומות האלימות בעיר.

צעדיו של הנשיא נתקלו בהתנגדותו של מושל קליפורניה, שטען כי הפעולה הייתה מיותרת, ושפעולותיו של הנשיא לא חוקיות ומונעות ממניעים פוליטיים. המושל לא הסתפק בזה – וקרא לאמריקאים לעמוד מול טראמפ: "ברגע הזה, כולנו צריכים לקום ולעמוד באחריות גבוהה יותר".
כזכור, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס אמש ברשת החברתית שלו, Truth Social, לשליחת כוחות נחתים ללוס אנג'לס, על רקע המחאות האלימות בעיר בעקבות מבצע לאכיפת הגירה.

לדבריו, "אם לא הייתי שולח את החיילים ללוס אנג'לס, העיר הייתה נשרפת עד היסוד. אם לא הייתי 'שולח את הכוחות' בשלושת הלילות האחרונים, העיר שהייתה פעם יפה ונהדרת הייתה בוערת כליל עכשיו בגלל מושל וראש עיר כושלים".
