שגריר ארצות הברית בישראל, מייק האקבי, הצהיר היום (שלישי) בריאיון לעיתון בלומברג כי ממשל ארה"ב אינו תומך עוד בהקמת מדינה פלשתינית עצמאית ביהודה ושומרון.
לדברי האקבי, האפשרות להקים מדינה פלשתינית באזור נראית כיום בלתי סבירה: "אלא אם כן יקרו דברים משמעותיים שישנו את התרבות, אין מקום לכך", אמר והוסיף: "דברים כאלה כנראה לא יקרו בימי חיינו".
כשנשאל האם מדינה פלשתינית נותרה יעד במדיניות האמריקאית כפי שהיה בעשורים האחרונים, השיב: "אני לא חושב כך".

בנוגע למיקום המדינה, הציע האקבי כי ניתן יהיה לחלק פיסת אדמה ממדינה מוסלמית אחרת במקום לבקש מישראל לפנות מקום. "האם זה חייב להיות ביהודה ושומרון?" שאל האקבי.
כשנשאל כיצד ניתן להביא את המלחמה בעזה לסיומה, האקבי הטיל את האשמה אך ורק על חמאס, ואמר כי על הארגון הנתמך על ידי איראן לשחרר את בני הערובה הנותרים כדי לסיים את הסכסוך.

לגבי המשא ומתן בין ארה"ב לאיראן על תוכנית הגרעין, אמר האקבי: "הנשיא הבהיר שיש גבול לסבלנותו כלפי איראן, הוא לא רוצה טבח. אבל הוא גם הבהיר עוד יותר שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני, שהם לא הולכים להעשיר ושהם הולכים לפירוק מוחלט".
בנוגע לשאלה האם ארה"ב עשויה לתקוף צבאית את איראן אם השיחות ייכשלו, הוא אמר, "שום דבר לא מונח על הפרק".
