בג"ץ דן הבוקר (שלישי) בעתירה נגד ועדת הרוגלות, שהוגשה על ידי שורה של אנשי ביטחון – ובראשם ראש השב"כ לשעבר נדב ארגמן. הדיון נערך על רקע מתיחות גוברת סביב סמכויות הוועדה וסירובה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, לשתף פעולה עמה.
השופטים שוב נוטים לכיוון נציגת היועמ"שית והשופט יצחק עמית ממש משלים לה את הטיעונים. השופט עופר גרוסקופף אמר כי "יש קושי שקיום הליכים פליליים תלויים ועומדים". עמית הוסיף: "מה שגברתי אומרת שיש אקט מנהלי בדמות הוועדה".

בתגובה השיבה הנציגה: "נכון, הוועדה היא לא הגורם הנכון לתקן. זו לא הדרך. צריך לחזור לשולחן הדיונים לשמוע את גורמי הביטחון להשלים כל מה שהיה צריך להשלים. שורש העניין הוא המנדט. להשחיר הרבה תיקים זה דבר לא מעשי".
העתירה מתנגדת להמשך פעילות הוועדה בטענה כי מדובר בגוף פוליטי שעלול לפגוע בהליכי משפט תלויים ועומדים. בג"ץ קבע כבר בספטמבר האחרון כי הוועדה לא תוכל לזמן חוקרי משטרה או גורמי אכיפה נוספים – עד להכרעה בעתירה.

במהלך דיון בעתירה אחרת של ארגון לביא בטענה לניגוד עניינים של היועמ"שית הציע השופט נעם סולברג פשרה, לפיה בהרב-מיארה תימנע מלעסוק בענייניו של נדב ארגמן – ובתמורה תימחק העתירה נגד היועצת. נכון להיום, טרם ניתנה תשובה רשמית מצד היועמ"שית להצעה זו.
על פי טענות שונות שנשמעות בתוך המערכת, היועמ"שית מבקשת להימנע מהופעה בפני הוועדה מחשש לחשיפת מחדלים אפשריים בפרקליטות. בין היתר, מדובר בטענות על האזנות שבוצעו לכאורה שלא כחוק בלפחות אלף תיקים – תחום שנמצא באחריות הפרקליטות, גם אם בוצע בפועל על ידי המשטרה
בינתיים, בג"ץ ממשיך לעכב את עבודת הוועדה, ובכך – לטענת מבקריה – מונע בדיקה מעמיקה באשר לשאלת השימוש הלא חוקי לכאורה באמצעי ריגול נגד אזרחים.

"עושה דין לעצמה": חברי ועדת הרוגלות זועמים על היועמ"שית
כפי שחשפנו בחשדות 14, אחרי 18 בקשות דחיה וסירוב להעביר נתונים שבג"ץ הורה לה להעביר לוועדה, חברי ועדת הרוגלות הגישו ביום ראשון האחרון את תשובתם לבית המשפט והם מותחים על היועמ"שית ביקורת חריפה מאוד.
לטענתם, היועמ"שית זורה חול בעיני השופטים כשהיא טוענת שמדובר בוועדה פוליטית, וזאת ללא כל ביסוס, כשהמטרה העיקרית היא לתת חסינות לעצמה ולפרקליטות מפני בדיקה של הוועדה.
