כתבנו הפוליטי מוטי קסטל מדווח: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שיגר היום (שני) פניה דחופה ליועמ"שית בה הוא מאשים כי התנהלותה פוגעת ביכולת של משטרת ישראל להיאבק בפשיעה בחברה הערבית: "את כובלת את ידי המשטרה במלחמה בפשיעה החמורה – נדרשים כלים שוברי שוויון, ואת ממשיכה לתקוע את השימוש בהם".
לטענת השר, הוא דרש לקדם מספר פעמים כבר מאז נכנס לתפקידו שימוש במספר כלים שוברי שוויון למאבק בפשיעה, אך היועצת התנגדה לכל אחד מהצעדים הללו. כך למשל ביחס להתנגדותה למעצרים מנהליים כותב השר: "משטרת ישראל העבירה לידייך רשימה של עבריינים בכירים, סירבת לאשר את כל הבקשות".

בן גביר אף מחריף את הטון וטוען כי מבחינת בהרב מיארה "מה שנכון מול נערי גבעות, לא נכון מול אותם רוצחים", כשהוא מוסיף וטוען כי "מאז רובם הגדול היו מעורבים במקרי רצח, כרוצחים או כנרצחים".
השר מתייחס במכתבו גם לעובדה כי בהרב מיארה מונעת מהמשטרה שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים: "למרות הבטחות מפורשות מצידך לאשרם, זה למעלה משנה וחצי, אישור זה לא ניתן ומשטרת ישראל עיוורת לנעשה אצל ארגוני הפשיעה. כל זאת כשבמקביל את מפליגה בעמדתך לבג"ץ בתיאור כשרותם וחשיבותם של הכלים הללו, ומסתירה מבית המשפט שהטלת עליהם וטו".

"אמנם המכתב מנוסח בעיקר בלשון עבר, ואולם גם כעת ידך על השלטר, ואם רק תסירי ידך ממנו – ניתן יהיה לאפשר למשטרת ישראל לממש את סמכותה, ולפעול בכלים שכבר עומדים לרשותה על מנת למגר את הפשיעה החמורה ולצמצם את מקרי הרצח", האשים השר.

לאחר שלא הגיעה לדיון: נתניהו במתקפה חריפה על בהרב מיארה
לבסוף, בן גביר סיכם את פנייתו בדרישה: "אם המאבק בפשיעה החמורה הוא מטרד עבורך – ואין דרך אחרת לפרש את היעדרותך מהדיון האחרון של ועדת משנה לקידום המאבק בפשיעה בחברה הערבית, לכל הפחות אל תפריעי לאלה שכן רוצים להיאבק בו".
