
למרות היעדרות היועמ"שית, הדיון בנושא נמשך כסדרו. במהלכו – ראש המטה עו"ד רואי כחלון, דרש להגדיר את ארגוני הפשיעה הרצחניים כארגוני טרור, בעוד הוא מבהיר: "זה איום על הביטחון הלאומי של מדינת ישראל".
רה"מ הסכים עם הדברים והורה לגבש דרך פעולה להמשך: "ארגוני הפשיעה הרצחניים מהווים איום קיומי על מדינת ישראל. עלינו להפעיל נגדם את כל הכלים העוצמתיים שיש למדינה ולעצור את השתוללות הפשיעה. אני מקבל את המלצתו של ראש המטה עו"ד רואי כחלון ושל כלל גופי הביטחון, ומורה לקדם צעדים מידיים להגדרתם כארגוני טרור".

הדיון שהתכנס היום עורר סערה מוקדמת כבר במהלך השבוע, כשהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע כי הוא מסרב להשתתף בו בשל הזמנתו של מאזן גנאים, ראש עיריית סח'נין וח"כ לשעבר מטעם מפלגת רע"מ.
במכתב ששלח בן גביר לראש הממשלה כתב: "נדהמתי לשמוע כי אל הוועדה הוזמן מאזן גנאים. מדובר בתומך טרור מובהק. אין לי ספק שמדובר בטעות שנעשתה בתום לב, ובנסיבות אלו אבקשך לבטל את השתתפותו בוועדה זו באופן מיידי. ככל שישתתף – לא נוכל להגיע לדיון". בעקבות הדברים – בוטלה הזמנתו של גנאים לדיון.
