כתבינו הפוליטי מוטי קסטל פרסם: על אף משבר חוק הגיוס, והאיום של המפלגות החרדיות, האווירה היום (שני) בכנסת שגרתית לכאורה, אומנם ישנה תכונה רבה יותר מבעבר, אבל אווירת הבחירות עדיין לא מורגשת במסדרונות.
הבוקר, דובר ש"ס המשיך וטען כי מפלגתו תצביע בעד פיזור הכנסת ביום רביעי ככל שההצעה הזאת תעלה על-ידי האופוזיציה. קולות דומים שומעים גם מדגל התורה, אבל ההערכה עדיין בקרב הגורמים שנמצאים במשא-ומתן, שבסוף יימצא פתרון או לפחות דחייה של הקץ בעוד כמה שבועות, כך שגם אם ההצעה הזאת תעלה, חברי דגל התורה וש"ס לא יתמכו בה.

מנגד, אגודת ישראל החסידית כבר מחוץ למשחק: בין אם מדובר בבצ'יק, גולדקנופ או האדמו"ר מגור, כולם דוחפים לבחירות. לכן, עיקר המאמצים הפוליטיים כעת מתמקדים בשכנוע ש"ס ודגל התורה לגלות אחריות ולתמוך במציאת פתרון.
כמובן שכל פתרון שהוא צריך לעבור את אישורו של יולי אדלשטיין. הוא מנסה להביא, לטענתו, פתרון שיעבור גם את הייעוץ המשפטי של ועדת חוץ וביטחון.
במקביל, הקואליציה נערכה לאפשרות שהצעת הפיזור תעלה בכל זאת ביום רביעי, ומכינה שורת הצעות חוק כדי למשוך זמן ולאפשר התנהלות עד לשעות הערב או הלילה, כדרכה, כשהיא מקווה למצוא פתרון ממש ברגע האחרון.
