accessibility-icon
share-icon
צפו בריאיון המלא | צילום: מתוך ערוץ 14

השר אלי כהן: "ישראל כבר הוכיחה שיש לה יכולת לתקוף באיראן"

דביר כהן

דביר כהן

יג סיון ה'תשפה (09.06.25)

1

0

like

0

dislike

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, התייחס לאפשרות של תקיפה ישראלית באיראן: "ישראל כבר הוכיחה שיש לה את היכולות להגן על עצמה ואת היכולות לתקוף אם צריך" • השר הוסיף: "ייאמר לזכותו של הנשיא טראמפ, שמצד אחד הוא אומר את אותם דברים ברורים כנגד איראן, ומצד שני הוא שם איום צבאי אמין על השולחן"


שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, התייחס היום (שני) בריאיון לאמיר איבגי לאפשרות של תקיפה ישראלית באיראן, זאת על רקע הכישלון המסתמן של שיחות הגרעין עם ארה"ב: "מדינת ישראל כבר הוכיחה שיש לה את היכולות להגן על עצמה ואת היכולות לתקוף אם צריך – בכל מקרה ובכל תרחיש לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני".

"מדינת ישראל היא מדינה ריבונית, שיכולה ומקבלת את ההחלטות בעצמה לפי מה שמשרת את האינטרסים הביטחוניים שלה ושל האזרחים שלה", הוסיף השר וסייג: "בנקודה שבה אנחנו נמצאים, אנחנו רואים את הדברים עין בעין עם ארצות הברית. ייאמר לזכותו של הנשיא טראמפ, שמצד אחד הוא אומר את אותם דברים ברורים כנגד איראן, ומצד שני הוא שם איום צבאי אמין על השולחן".

maximize-image
הכור הגרעיני בבושהאר, ארכיון | צילום: רויטרס

כהן ציין כי "כל הסוגיה האיראנית לא קשורה רק לישראל. איראן מאיימת בראש ובראשונה על כל המדינות המוסלמיות שסובבות אותה, על סעודיה, בחריין, איחוד האמירויות, אזרבייג'אן מהצפון, ולכן אני בטוח שגם טראמפ בסיור האחרון שלו במזרח התיכון שמע מאותן מדינות שהוא ביקר בהן עד כמה חשוב למנוע מהירה להשיג נשק גרעיני, מכיוון שיכולות להיות לזה השלכות הרסניות".

עקבו אחרינו גם ב-Google News