סערה בעקבות החלטת הנהלת הטכניון: שעות ספורות לפני קיום הטקס בו יוענק תואר דוקטור לשם כבוד לנשיאת בית המשפט העליון לשעבר אסתר חיות, סטודנטים מתאי דרור ובוגרי הטכניון מחו בחריפות נגד ההחלטה ודרשו מההנהלה לחזור בה.
״היום, אנחנו מתביישים להיות בוגרי טכניון״, כתב בוגר הטכניון בקבוצת בוגרים, בהודעה שהועברה לסטודנטים רבים. ״דוקטור לשם כבוד מוענק ללא אחרת מאשר אסתר חיות – שעמדה במרכז המחלוקת הפוליטית הגדולה בעשורים האחרונים. מדע מלוכלך באג׳נדה – הוא מדע מסוכן. אנחנו מוחים בכל תוקף כנגד החלטת הטכניון, המוסד בו למדנו״.

בהחלטה להעניק את התואר לנשיאת בית המשפט העליון לשעבר נכתב כי הוא מוענק ״בהוקרה על תרומתה הבולטת למערכת המשפט בישראל, בהערכה רבה על המחויבות רבת השנים לזכויות האדם ולשלטון החוק, ועל מנהיגותך אשר שמרה על מעמדה של הרשות השופטת כעמוד תווך של הדמוקרטיה״.
גם בתאי הסטודנטים ״דרור״ של מפלגת הציונות הדתית תקפו בחריפות את ההחלטה, וטענו כי חיות לקחה למעשה "חלק ניכר בקרע שנוצר בעם בשנים שקדמו למלחמה, בין היתר באמצעות התערבות תקדימית של בית המשפט העליון במגוון נושאים שאינם בתחומי האחריות של בית המשפט, ועצם עיסוקו בהם מהוה פגיעה בחלקים רבים בעם ישראל, כמו גם פגיעה בעיקרון הפרדת הרשויות ונטילת סמכויות מהרשות המבצעת והמחוקקת".

בתא ביקשו מהנהלת האוניברסיטה לחזור בה מההחלטה, ולא לקיים החלטות נוספות שנויות במחלוקת: ״ישנם רבים וראויים במדינת ישראל, שמסרו את חייהם למענה וראויים לקבלת התואר ולכל הכבוד הראוי. לעומתם, הנשיאה לשעבר חיות פגעה באחדות העם ולא ראויה לתואר״.
"דווקא בימים אלו, בהם מדינת ישראל נמצאת במלחמה בחזיתות רבות, ורבים מחרפים את נפשם בשדה הקרב כדי להגן על כולנו, מן הראוי שלא להעניק את התואר לדמות שלקחה חלק שכזה בפילוג בעם, ולתת אותו לדמות יותר ראויה ומאחדת, שתהיה מוסכמת על כל חלקי העם", סיכמו.
