אל"מ במיל' חזי נחמה התייחס היום (שני) לחשיפת כתבנו נועם אמיר אתמול בחדשות 14, לפיה הבניין הממולכד בחאן יונס לא הותקף מהאוויר כתוצאה ממדיניות שנבעה מהנחיות מחמירות בנוגע ל"נזק אגבי גבוה", ונתן דוגמה נוספת בה מניעה משפטית מסכנת את חיילי צה"ל – תוכנית האלופים.
"מתחילת המלחמה הצענו בשיתוף עם האלוף גיורא איילנד להניע את האוכלוסייה בעזה דרומה ולהטיל מצור מלא על צפון הרצועה כדי להכניע את חמאס תוך שבועות בודדים – כי אין להם יכולת לאגור מים", הסביר אל"מ במיל' נחמה, "ולצערי הרב גורמים משפטיים מכשילים את המהלך הזה".

עוד הוסיף נחמה: "העובדה שאנחנו מחייבים את חיילי צה"ל להיכנס שוב ושוב לאזורים שבהם מסתתרים מחבלים בתוך אוכלוסייה אזרחית – מסכנת את כוחותינו שלא לצורך. בכל מלחמה יש נפגעים, אך ניתן וצריך לצמצם את הסיכון לחיי חיילינו – ויפה שעה אחת קודם".
