כלי השיט של המשט האנטישמי שעושה דרכו לכיוון ישראל ברגעים אלו (ראשון) נמצא כ-100 מייל מחופיה. כאשר יתקרבו למים הטריטוריאליים של המדינה ייתכן ויעצרו.
לפי הנתונים שמשדר הכלי, עושה רושם שהוא האט את מהירותו בשעה האחרונה, וייתכן שבעקבות כך יגיע בעוד מספר שעות. בשעה זו דיונים שעתיים בין גורמי הביטחון והחוץ.

כזכור, מוקדם יותר פרסמנו לראשונה כי במערכת הביטחון התקבלה החלטה כיצד לטפל במשט האנטישמי שצפוי להתקרב לחופי ישראל. על פי התוכנית, הפעולה תתבצע במספר שלבים.
השלב הראשון – "השתלטות רגועה": במהלך היממה הקרובה, כוחות הביטחון יבצעו "השתלטות רגועה" על המשט בלב ים.
השלב השני – גרירה לישראל ומעצר: הספינה תיגרר לחופי ישראל, והפעילים שעליה ייעצרו ויוכנסו לשטח המדינה.
השלב השלישי והאחרון – החרמת הספינה וגירוש מהיר: לאחר זמן קצר, הפעילים יגורשו מישראל באמצעות מטוס שייקח אותם בחזרה למדינות המוצא שלהם.
