13 במאי, קצת אחרי השעה שש בערב, התקבלו דיווחים על תקיפה עוצמתית במרחב בית החולים האירופי שבחאן יונס. בתוך דקות נפוצה השמועה – יעד התקיפה הוא לא אחר מאשר ראש הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה, המחבל הבכיר מוחמד סינוואר. כיום, במקום שבו התרחשה הפעולה, כבר ניצב שער מסודר עם כוחות צה"ל, דגל מדינת ישראל ודגל גולני.
רס"ן ג', מפקד פלגה בסיירת גולני, תיאר את הפעולה: "פשיטה מהירה, מדויקת, מכיוונים שונים, בהפתעה גמורה. זו פעולה שונה מהרגיל, במיוחד בסדר הגודל של הלחימה – הסתננות שקטה במרחב אזרחי, במרחב של בית חולים הומניטרי לחלוטין".

הפעולה בוצעה בתיאום הדוק בין חיל האוויר לבין כוחות הקרקע – סיירת גולני, שלדג ויחידת יהל"ם. מטוסי קרב ביצעו תקיפה ממוקדת באמצעות חימושים, אטמו את התשתית התת-קרקעית בה שהו בכירי חמאס, וסיימו את חייהם בעוד הם שוכבים במיטותיהם.
מה ששימש כמפקדת טרור של ארגון חמאס מוקם בסמוך לכניסה הראשית של בית החולים האירופי. התשתית התת-קרקעית נפרשה ממש מתחת לשטח ההומניטרי. במקום זה חוסלו מוחמד סינוואר, מפקד גדוד חאן יונס מוחמד שבנה, ועוד לפחות עשרה מחבלים בכירים נוספים.

סא"ל מ', סגן מפקד חטיבת גולני, אמר: "פה, איפה שאנחנו הולכים, לפני כמה חודשים הלכו חטופים שלנו – הם נעו בין התוואים בתת-קרקע כאן בחאן יונס. והיום אנחנו כאן, אחרי שהשמדנו את המחבלים שאחראים לחטיפה ולרצח שלהם. סגירת מעגל חשובה של גולני".
מוחמד סינוואר, מוחמד שבנה ומפקד גדוד חאן יונס מצאו את מותם באותו מקום, לאחר התקיפה של חיל האוויר וחטיבת גולני. הם לא הצליחו להימלט – נהרגו במיטותיהם, כמו עכברים, כמו כלבים.

בתוך המעברים התת-קרקעיים, שעד לא מזמן שימשו נתיב מעבר לחטופים ששימשו מגן אנושי לבכירי חמאס, משתלבים מחנק בגרון וסירחון עז עם צמרמורת קשה. שם בדיוק נשלמה הפעולה.
תא"ל אפי דפרין, דובר צה"ל, אמר: "צה"ל פועל עם חמש אוגדות ברחבי רצועת עזה. התכלית שלנו ברורה. יש לנו שיטה שאנחנו פועלים על פיה. אנחנו אוחזים בשטח ולא מרפים ממנו, משפרים את הסיוע ההומניטרי, ושומטים את הקרקע מתחת לרגלי חמאס. הוא מאבד משילות. נמשיך עד למיטוטו המוחלט של הארגון ועד להשבת כל החטופים – חיים וחללים כאחד".

בהמשך הלחימה, כלי הנדסי שניסה להגיע לגופות המחבלים הבכירים נוטרל מהאוויר. רס"ן ג', מפקד פלגה בסיירת גולני, הוסיף: "נסיים אחד-אחד, את כולם נהרוג, את כל המחבלים האלה. יצאו פה חומרים מאוד מאוד חשובים. תוך כדי שהוציאו אותם, למדנו מה יש שם – והצלנו לוחמים בקרב".
באחד הרגעים, אוטובוס שנסע לאחור עשה טעות – וצלל לתוך בור שנפער בקרקע. באותם רגעים, סיירת גולני, יחד עם החטיבה, יהל"ם ושלדג, צרו על מפקדת הטרור שמתחת לבית החולים. כל המחבלים שהסתתרו בתשתית חוסלו. סגירת מעגל של ממש – וסיירת גולני עשתה היסטוריה.

רס"ן ג' סיכם את תחושת הלחימה: "זו לחימה ארוכה, עם אלמנט של שחיקה – אבל אנחנו חבר'ה מעולים. קראו להם דור הניצחון, אני קורא להם גם הדור המאחד – הדור שיודע מה זה ביחד, שיודע לקום מקשיים ולהתקדם קדימה".
הלוחמים ממשיכים להילחם בהצטיינות – מתוך תחושת שליחות, אהבת הארץ וציונות. עד לניצחון על חמאס, ועד להשבת כל החטופים.
