הראשון לציון הרב דוד יוסף והרב הראשי לישראל הגאון רבי קלמן מאיר בר הגיבו הבוקר (ראשון) להצתה בבית הכנסת בו מתפלל הרב יצחק יוסף, הביעו זעזוע עמוק ודרשו ממשטרת ישראל לתפוס את האחראים ולמצות איתם את הדין.
"שמעתי בזעזוע גדול את מה שקרה הלילה ששרפו בית כנסת ושרפו ספרי קודש, ביניהם את ספריו של אבי מורי, זכר צדיק וקדוש לברכה", אמר הראשון לציון הרב דוד יוסף. "אני מזועזע מהדברים, אני קורא למשטרה לעשות כל מה שאפשר, מהר לתפוס את הפורעים שעשו את זה, בין שהם בני ברית ובין שאינם בני ברית, ולמצות איתם את הדין ולשמור על בתי הכנסת שלנו שיישארו בקדושתם".

הרב הראשי האשכנזי רבי קלמן מאיר בר אמר: "המראות שראינו הבוקר בבית מדרשו של מרן הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א מזעזעים כל לב יהודי. ההצתה האנטישמית, צלב הקרס, ההשחתה, כל אלה מזכירים ימים אפלים בהיסטוריה היהודית. אנו מוקיעים את המעשה הנפשע וקוראים למשטרת ישראל לעשות את עבודתה נאמנה, לתפוס את האחראים לכך ולמצות עמם את הדין בחומרה".
מוקדם יותר היום שריפה הוצתה בבית כנסת בשכונת סנהדריה ברחוב ים סוף 22 בירושלים, בו מתפלל הרב יצחק יוסף. כתוצאה מהשריפה, נגרם נזק במקום ואין נפגעים. דקות ספורות קודם לכן, התקבל דיווח במשטרה על צלב שצוייר על גבי דלת בית הסמוך למקום.
