accessibility-icon
share-icon
צילום: חיים גולדברג, פלאש90
צילום: חיים גולדברג, פלאש90

הרבנים הראשיים מגנים את ההצתה בירושלים: "מזכיר ימים אפלים"

ציפורה סימן טוב

ציפורה סימן טוב

יב סיון ה'תשפה (08.06.25)

12

0

like

0

dislike

הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הרב דוד יוסף והרב קלמן מאיר בר, גינו בחריפות את הצתת בית הכנסת בשכונת סנהדריה בירושלים, בו מתפלל הרב יצחק יוסף • "מראות קשים שמזכירים ימים אפלים", אמר הרב בר • השניים קראו למשטרה לתפוס את האחראים ולהביאם לדין


‏הראשון לציון הרב דוד יוסף והרב הראשי לישראל הגאון רבי קלמן מאיר בר הגיבו הבוקר (ראשון) להצתה בבית הכנסת בו מתפלל הרב יצחק יוסף, הביעו זעזוע עמוק ודרשו ממשטרת ישראל לתפוס את האחראים ולמצות איתם את הדין.

"שמעתי בזעזוע גדול את מה שקרה הלילה ששרפו בית כנסת ושרפו ספרי קודש, ביניהם את ספריו של אבי מורי, זכר צדיק וקדוש לברכה", אמר הראשון לציון הרב דוד יוסף. "אני מזועזע מהדברים, אני קורא למשטרה לעשות כל מה שאפשר, מהר לתפוס את הפורעים שעשו את זה, בין שהם בני ברית ובין שאינם בני ברית, ולמצות איתם את הדין ולשמור על בתי הכנסת שלנו שיישארו בקדושתם".

maximize-image
צילום: כב"ה, מחוז ירושלים

הרב הראשי האשכנזי רבי קלמן מאיר בר אמר: "המראות שראינו הבוקר בבית מדרשו של מרן הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א מזעזעים כל לב יהודי. ההצתה האנטישמית, צלב הקרס, ההשחתה, כל אלה מזכירים ימים אפלים בהיסטוריה היהודית. אנו מוקיעים את המעשה הנפשע וקוראים למשטרת ישראל לעשות את עבודתה נאמנה, לתפוס את האחראים לכך ולמצות עמם את הדין בחומרה".

מוקדם יותר היום שריפה הוצתה בבית כנסת בשכונת סנהדריה ברחוב ים סוף 22 בירושלים, בו מתפלל הרב יצחק יוסף. כתוצאה מהשריפה, נגרם נזק במקום ואין נפגעים. דקות ספורות קודם לכן, התקבל דיווח במשטרה על צלב שצוייר על גבי דלת בית הסמוך למקום.

עקבו אחרינו גם ב-Google News