לאחר הדיווחים על כך שנגרם נזק לחלון פנורמי בבית המשפט העליון בירושלים, דוברות בית המשפט הוציאה הערב (שבת) הודעה כי "מצלמות האבטחה הראו כי סמוך לשעה 21:00 בערב ביום חמישי נפגע אחד מהחלונות בבית המשפט". לטענתם, "בדיקת כוחות הביטחון מעלה כי ניפוץ החלון הוא תוצאה של שימוש בכלי-יריה קר כגון אקדח אוויר או רוגטקה".
"סמיכות הזמנים להפגנה שהתנהלה אותה העת ולמסרים שנשמעו בה נגד בית המשפט העליון – מטרידה", נכתב בהודעה שרומזת לקשר בין מחאת המשילות שהתקיימה באותן השעות שלטענתם בוצעה הפגיעה.

ארגון תקומה, ממארגני העצרת שקויימה תחת הכותרת "הם לא יפריעו לעם לנצח", הגיבו בזעם להודעת בית המשפט: "ההשתלחות ב- 100,000 מפגיני ימין, שיצאו מביתם להפגין נגד דורסנות מערכת המשפט, מטרידה וחמורה. הניסיון לעשות דמוניזציה לאזרחים טובים ונאמנים הוא ההוכחה הטובה ביותר לטענת עשרות אלפי המפגינים".
"מעולם לא שמענו מדוברות בית המשפט מילה של ביקורת נגד ההפגנות האלימות של מחאת השמאל", זעמו בארגון תקומה, "הודעת דוברות בתי המשפט המסיתה היא עלילת דם נגד מעל 100,000 מפגיני ימין, כל זאת עוד טרם נבדקו העובדות וכשאיש אינו יודע מה מקור הפגיעה בחלון בית המשפט. התנהלות זו מעלה שאלות קשות על המניעים של הנהלת בג״צ".

שרים, חברי כנסת ואישי ציבור רבים הגיבו לאירוע, וביניהם גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וזאת על אף שאין שום הוכחה או אימות לכך שיש קשר כלשהו בין הפגיעה בחלון לבין ההפגנה או מי מהמפגינים – על סמך הודעת בית המשפט בלבד.
"אני מגנה בתוקף כל סממן של אלימות מכל סוג, ודאי נגד מי מרשויות השלטון", הגיב ראש הממשלה, והוסיף כי הוא "קורא למנהיגי ציבור ולגורמי אכיפת החוק לגנות ולפעול באופן נחרץ נגד כל גילויי אלימות והסתה – ללא יוצא מן הכלל".
התגובות המגנות והודעת בתי המשפט מגיעים בניגוד חריף לדברים שמסר גורם במשטרה ל-C14 רק אתמול, שהודה כי "כפי שחשבנו מלכתחילה, לא בוצע ירי לעבר בג"ץ, על אף ניסיונות לקשר את הנזק בחלונות בית המשפט למפגיני הימין".

הגורם הוסיף כי בניגוד לרמיזות ולכותרות שפורסמו: "מפגיני הימין התנהגו למופת, לא עוררו פרובוקציות ולא הפרו סדר בשביל הפגנה אפקטיבית. במשטרה לא ציפו לכזאת כמות מפגינים, ועם זאת הכל עבר כשורה. אנחנו מצפים שכל הפגנה שתאושר על ידנו תנוהל בדיוק כך".
לסיכום אמר: "צר לנו שניסו להכפיש את מפגיני הימין, אך כפי שאמרנו כבר בתחילת האירוע – לא חשבנו שיש קשר בין ההפגנה לנזק, שכאמור לא נגרם מירי".
