גבר פקיסטני בן 49 הורשע בארה"ב בגין הברחת רכיבי טילים איראניים המיועדים למורדים החות'ים בתימן, זאת לאחר שנתפס במבצע צבאי בינואר האחרון מול חופי סומליה, שבו נהרגו שני חיילים של חיל הים האמריקני, כך נמסר היום (שישי) ממשרד המשפטים של ארה"ב.
סירתו של מוחמד פהלוואן, יורטה על ידי ספינת חיל הים לואיס בי. פולר. חיילי SEAL ומשמר החופים האמריקאי עלו על הספינה ומצאו רכיבי טילים בליסטיים, רכיבי טילי שיוט נגד ספינות וראש נפץ, התואמים לנשק שהשתמשו בו החות'ים נגד ספינות סחר וכלי שיט של חיל הים בים סוף.

פהלוואן נעצר יחד עם שלושה גברים נוספים, והואשם בשיתוף פעולה עם שני אחים איראנים המזוהים עם משמרות המהפכה האסלאמית להברחת הרכיבים מאיראן לסומליה, במטרה להעבירם לספינה אחרת ולמסירתם לידי לחות'ים בתימן.
התובעים ציינו כי פהלוואן ביצע מספר הברחות בין אוגוסט 2023 לינואר 2024. מסמכי בית המשפט חשפו כי הרשויות האיראניות עצרו אותו ואת צוותו שבועות לפני לכידתו על ידי האמריקאים, לאחר שחזר ממסע הברחה בדצמבר 2023, אך הוא שוחרר וחידש את פעילותו.

חבר מושבעים פדרלי בווירג'יניה הרשיע את פהלוואן בקשירת קשר למתן תמיכה חומרית לטרוריסטים ולמשמרות המהפכה האסלאמית וכן בסיכון חיי אדם. רוב האישומים נושאים עונש מקסימלי של 20 שנות מאסר, וגזר הדין יינתן בספטמבר.
במהלך המבצע, חייל אמריקני החליק מסולם העלייה לספינה או נסחף בגל, וחייל נוסף קפץ למים בניסיון להצילו. השניים הוכרזו כמתים על אף שגופותיהם לא נמצאו. חקירה של חיל הים קבעה כי המוות היה נמנע, ומתחה ביקורת על ליקויים באימונים ובנהלים, תוך ציון כי המלחים טבעו בים הערבי הסוער בשל משקל ציוד כבד.
