accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

טסלה מאבדת גובה: העימות בין מאסק לטראמפ מפיל את המניה

תאיר אלטשולר

תאיר אלטשולר

ט סיון ה'תשפה (05.06.25)

6

1

like

1

dislike

מניית טסלה צונחת בכ-15%: הירידה החדה ביותר בשלושת החודשים האחרונים • הרקע: עימות פומבי בין אילון מאסק לדונלד טראמפ שהסלים וגרם לנשיא ארה״ב לאיים בביטול סובסידיות לחברותיו של מאסק • גם נאסד״ק, דאו ג׳ונס ו- 500 S&P נחלשו


מניית טסלה רשמה ירידה חדה היום (חמישי), כשהיא צונחת עד 15% במהלך יום המסחר – הירידה החדה ביותר שנרשמה מזה כמעט שלושה חודשים. הירידה מגיעה על רקע עימות פומבי הולך ומחריף בין מנכ״ל טסלה אילון מאסק לבין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שמנהל קו תקיף נגדו ברשתות החברתיות ובנאומים פומביים.

הקרע בין השניים החל בעקבות התנגדותו של מאסק להצעת חוק מיסים שמקדמת ממשל טראמפ בקונגרס. טראמפ השיב באיומים מפורשים נגד מאסק: "הדרך הכי פשוטה לחסוך מיליארדים מהתקציב היא לבטל את הסובסידיות והחוזים הממשלתיים של אילון. הופתעתי שביידן לא עשה את זה!" כתב ברשת החברתית שבבעלותו. מדובר באיום משמעותי עבור מאסק, שעסקיו – מטסלה ועד Space X – נשענים במידה מסוימת על תמיכה פדרלית.

maximize-image
חברים שהפכו לאויבים? טראמפ ומאסק ראש בראש | צילום: רויטרס, שאטרסטוק

בתגובה, מאסק לא נשאר חייב, מה שהוביל לעימות מילולי חריף שמתנהל לעיניי הציבור. בתוך שעות, הלחץ ניכר גם בשוקי ההון: מניית טסלה צנחה והפילה עמה גם את המדדים המובילים. מדד הנאסד"ק איבד מעל 1%, מדד S&P 500 ירד ביותר מ-0.7%, והדאו ג'ונס השיל כמעט 200 נקודות.

עקבו אחרינו גם ב-Google News