ח"כ אביגדור ליברמן חשף היום כי ישראל מחמשת חמולות ברצועת עזה, זאת בהמלצת מערכת הביטחון ובהנחיית הדרג המדיני. את שמו של יאסר אבו שבאב, צופי המהדורה כאן כבר מכירים היטב, ולאחר יומיים של חשיפות על פועלו – זו כבר עובדה: ישראל מפעילה חמולות ברצועה שמתנגדות לחמאס, ואף מספקת להן נשק.
לאחר שתיקה של כמה שעות, גם במערכת הביטחון לא יכלו להסתתר עוד מאחורי העמימות – והודו: זו אינה הפעם הראשונה מאז תחילת המלחמה שהמהלך מתבצע. יתרה מכך, הם מאשרים כי מדובר בהמלצה רשמית שנועדה ליצור סדר ומשילות אחרת בעזה – שאינה חמאס ואינה פת"ח.

בפועל, זו עמדת הממשלה באשר ליום שאחרי: לא חמאס ולא פת"ח. אך שימו לב למה שמסר גורם ביטחוני בכיר. לדבריו: "אנחנו בודקים אותם שמית ומוודאים שאיש מהם אינו קשור בשום צורה – לא במעגל הראשון ולא במעגל השני – לאחד מארגוני הטרור".
כאשר נשאל אם הוא חותם על כך שהנשק לא יימכר לארגונים או לא יופנה בעתיד נגד כוחותינו, השיב: "לא רק שאני לא חותם על כך – אני אפילו מעריך שזה יכול לקרות בסבירות גבוהה".
אז מדוע מערכת הביטחון מאשרת מהלך כזה? לדבריו: "ניהול סיכונים". שנה ושמונה חודשים אחרי הטבח בשבעה באוקטובר – מתברר שיש מי שממשיך לנהל סיכונים על בסיס קונספציות ישנות, מבלי ללמוד את הלקח.
