accessibility-icon
share-icon
צילום: מתוך חדשות 14

אין הוכחות - אך כל הדרכים בעזה מובילות ליאסר אבו שבאב

אחיקם הימלפרב

אחיקם הימלפרב

ט סיון ה'תשפה (05.06.25)

8

5

like

0

dislike

השבוע פרסמנו את סיפור המיליציה של יאסר אבו שבאב, עליו אין הרבה מידע גלוי, אך במעט התיעודים נראה שאנשיה מצויידים היטב - עדות לקשר אפשרי לישראל • בהקשר הזה, ככל הנראה, תקף יו"ר ישראל ביתנו את ראש הממשלה, שהגיב לדברים בסרטון ברשת ה-X: "זה רק טוב ומציל חיים של חיילים"


השבוע פרסמנו בחדשות 14 את סיפורו של יאסר אבו שבאב, מנהיג מיליציה עזתית קטנה שנטען כי פועל תחת חסות ישראלית ברפיח, וקורא עכשיו לעזתים לשוב לשטחים שבשליטה ישראלית במזרח רפיח. לכאורה המטרה של ישראל עכשיו היא לטהר אזורים ברצועת עזה מחמאס, ולתת לכוחות מקומיים – כמו יאסר אבו שבאב – לתפעל אותם.

אין הרבה מידע גלוי על אבו שבאב ואנשיו, אך במעט התיעודים שלהם שהתפרסמו היום ובימים האחרונים, נראה שהם מצויידים היטב, אחרי שנה וחצי של מלחמה – זאת עוד עדות לקשר אפשרי לישראל. אין אף אישור רשמי לכך שאבו שבאב משתף פעולה עם ישראל, לא מהצד הישראלי ולא מצדו של אבו שבאב והארגון שלו, אבל נראה ששני הצדדים רומזים לכך.


בהקשר הזה כנראה, תקף היום יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן את ראש הממשלה בראיון לרשת ב', וטען שישראל מחמשת גורמים מזוהי דאע"ש כחלופה לחמאס. נתניהו מצידו, הגיב בסרטון שפרסם בחשבון ה-X שלו לדבריו של ליברמן, ולאפשרות של חבירה לגורמים מתנגדי חמאס ברצועה: "מה רע בזה, זה רק טוב, רק מציל חיים של חיילי צהל". אמנם אין אישור רשמי, אבל אחרי שנה וחצי של לחימה – כל הדרכים בעזה מובילות ליאסר אבו שבאב.

עקבו אחרינו גם ב-Google News