שגריר ישראל באו"ם דני דנון התייחס היום (חמישי) בריאיון בתוכנית "ארבע" לווטו שהטילה ארצות הברית במועצת הביטחון של האו"ם לגבי החלטה שהייתה כופה על מדינת ישראל הפסקת אש מיידית ברצועת עזה ללא קשר לשחרור החטופים.
דנון אמר כי האמריקאים החליטו על הווטו בגאווה. "פעלנו לסכל את ההחלטה הזאת, וארצות הברית הגיעה. בניגוד לממשל של ביידן, שגם הטילו וטו בזמן המלחמה, הפעם הם עשו את זה בגאון ובהדר. הם הרימו את הראש, הם היו גאים בווטו הזה, ומזכיר המדינה אפילו צייץ על כך אתמול בלילה כאן בשעון ארצות הברית, שזה היה צעד נכון ומוסרי".
למרות הווטו, שגריר ישראל באו"ם הודה אנחנו רק בתחילתו של גל שמטרתו להביא לשורת החלטות אנטי-ישראליות באו"ם: "אנחנו שבוע הבא בעצרת הכללית עם עוד הצבעה נגד ישראל, בעוד שבועיים כנס כאן באו"ם של צרפת וערב הסעודית בנושא מדינה פלשתינית, יש פה גל של מתקפה דיפלומטית נגד ישראל".
