מנהיג הימין בהולנד חירט וילדרס הידוע בתמיכתו הנחרצת בישראל יצא היום (חמישי) להגנת המדינה והכריז: ״ישראל נלחמת את הקרב שלנו. אם ירושלים תיפול, אנחנו הבאים בתור".
לדבריו, "אימהותינו יכולות לישון בשקט בלילה, כי אימהות של חיילים ישראלים שוכבות ערות ותוהות אם ילדן ייצא מהקרב בחיים. מאבק למען חופש ודמוקרטיה נגד טרור הג'יהאד".

בתוך כך, וילדרס הודיע מוקדם יותר השבוע כי החליט לפרק את הקואליציה ולפרוש מהממשלה, זאת לאחר שלדבריו היא לא אפשרה לו לטפל בבעיית ההגירה במדינה.
וילדרס, שהתגורר בישראל כשנתיים כמתנדב במושב תומר, הפך מאז לאוהד מושבע של המדינה. לאורך השנים ביקר בישראל עשרות פעמים, שמר על קשרים עם בכירים ישראלים ונלחם למענה בכל חזית אפשרית.

לפני מספר חודשים נועד עם שר הביטחון ישראל כ"ץ, שהודה לו על ידידותו רבת-השנים. במהלך הפגישה שיבח וילדרס את הישגיה הביטחוניים של ישראל ואת פגיעותיה בציר האיראני, והוסיף כי באירופה ישנה הבנה גוברת לחשיבות התמיכה בישראל לנוכח האיומים האזוריים.
